U hebt inderdaad de mogelijkheid om een referentieadres te krijgen maar daarvoor dient u als dakloze want dat bent u gezien geen domicilie en dus AACB over zekere garanties te beschikken die u ook niet hebt.
In dat geval komt het OCMW in het referentieadres verhaal ...anders komt het OCMW niet voor in zo'n verhaal.
Dus om u te helpen wordt het OCMW ingeschakeld om u terug in regel te stellen.
dat wil zeggen dat daar een aantal voorwaarden aan hangen ..die heb ik hierboven al opgesomd ...
OCMW helpt alleen als u die voorwaarden volgt ...indien gevolgd zal er geen probleem zijn dat u bij uw moeder een referentieadres krijgt.
Gemeente is verantwoordelijk voor inschrijving ...u bent niet ingeschreven en zelf al AACB. U moet u eerst in regel stellen en wenst enkel een referentieadres -- maar geen woonst want geen inkomen...dus verwijst de gemeente naar OCMW om u daarbij te helpen maar dat wil u blijkbaar niet.
En het klopt gezien de veelvuldige fraude met adressen kan u een referentieadres vragen maar gemeente hoeft dat niet te geven en zal dat controleren. Vermoedelijk verwees de gemeente naar een KB van maart 2017 inzake domiciliefraude bij referentieadressen.
Trouwens op uw eID staan geen adressen. Deze worden enkel in bevolkingsregister vermeld als domicilie en referentieadres.
In beide staat het dus wel vermeld onder inschrijving bevolkingsregister.
Ik probeer alleen twee administratieve procedures duidelijk te maken.
En als het Antwerpen is - daar worden de regels strikt toegepast .
Ik dank je voor je antwoord, franciscus.........
Nope, ik ben geen dakloze, want ik verblijf bij een vriend momenteel, en dat is al gecontroleerd en goedgekeurd door het OCMW.
Ik ben dus een persoon zonder adres die bij een vriend onderdak krijgt, compleet anders dan dakloze.
Fout dat het OCMW wordt ingeschakeld om me te helpen, ze weten gewoon niet wat ze ermee aanmoeten op de gemeente, want ze sturen me naar het OCMW, die (in tegenstelling tot wat u beweert) bij hoog en laag zeggen dat je een referentieadres kan krijgen zonder hun tussenkomst .... die hebben me trouwens terug verwezen en verteld dat de gemeente me moet inschrijven ....
Ik weet niet wat AACB betekent, heeft ook geen enkel belang, ik voldoe gewoon aan de voorwaarden ..... indien jij dat interpreteert als AACB dan is het hoe dat jij ertegenaan kijkt .... ik bekijk het (en iedere normale mens ) als voldoen aan de voorwaarden. Een kronkel in je hersenpan?
Ik ken ook het diensthoofd van de gemeente erg goed, die heeft me vanavondnog gevraagd geduld te hebben, want ze weet niet wat ze er in feite moet mee aanvangen, en ze ging een mail sturen naar Binnenlandse Zaken, het departement waar de gemeenten van afhangen.
Maar terug terzake, ik ga gewoon dus een leefloon aanvragen, als ze dat willen, ik vind het nogal dom iemand een leefloon te geven die er niet om vraagt. Ik hoef hun geld niet, ik kan die periode wel overbruggen, maar indien ik een leefloon MOET krijgen om in orde te raken met een referentieadres, dan moet het maar.
Steek je eID eens in een identiteitskaartlezer, je adres komt tevoorschijn ..... je (referentie)adres staat daar wel degelijk op .... je moet jezelf beter informeren als je dingen beweert, net zoals je beweerde dat je niet met een eID moest aan komen lopen bij de gemeente ..... doe je zoekwerk beter als je dingen beweert, aub..
Maar toch dank voor je antwoord, al is het compleet naast de kwestie.
Ik blijf wachten op iemand die echt weet wat nu de wetten daarover zijn. En die dat antwoord formuleert zonder rond de pot te draaien of andere dingen te verkondigen die compleet naast de kwestie zijn.
Je moet me geen twee administratieve procedures duidelijk te maken, ik vraag je de procedure voor een referentieadres bij een natuurlijk persoon, en dan wel degelijk dat concreet, zonder tussenkomst van een OCMW .... en de wetteksten daarover, want daar gaat het over .... wat zijn je rechten en plichten .....
Nogmaals bedankt voor je tussenkomst, maar ik sta nog altijd even ver, buiten het antwoord van berenod ben ik niks wijzer geworden, tenzij dat ik een marginaal ben die alarmbellen doet afgaan ....
En neen, het is Antwerpen niet, ik liet je een document zien omdat je me zowaar bijna uitlacht omdat ik met een eID naar het Gemeentehuis trek, terwijl dat duidelijk vermeld staat dat je dat moet doen.