vredesrechter en voorkomen partijdigheid

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

vredesrechter en voorkomen partijdigheid

#1 , 27 feb 2016 12:38

Belgie kennende:

Vermoedelijk zal een procedure bij een (vredes)rechter in de toekomst nodig zijn.

Daar ik me goed voor wil voorbereiden en Belgie kennende
wil ik niet dat het proces plaatsvind bij de vredesrechter in mijn woongebied.
Kan ik eisen dat het proces plaatsvind bij een vredesrechter niet in mijn woonplaats??
De feiten wijzen erop dat mijn buur zijn connecties gebruikt (corruptie).

Is er na de vredesrechter nog beroep mogelijk bij een rechtbank van eerste aanleg?
Het gaat over betwisting grondeigendom en wettelijke erfdienstbaarheid. (ingesloten erf).

Mvgr,
Radwanski

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2016 13:03

De bevoegde vrederechter is die van de plaats waar het onroerend goed gelegen is.
België kennende is de kans dat de vrederechter corrupt is uiterst klein, zoniet nihil.
U kan daarna nog in beroep gaan bij de rechtbank van eerste aanleg. België kennende zijn ze daar ook niet corrupt.

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#3 , 28 feb 2016 13:55

In België al andere ervaringen opgedaan met name ook bij woning Vlaanderen, CM, Bpost
(In NL trouwens ook misbruik van regelgeving)

Met name als het gaat om geld betalingen dan wil men nogal eens niet volgens de officiële regels werken.
Goed te weten dat er beroep mogelijk is via de rechtbank van eerste aanleg.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 28 feb 2016 15:05

Ik denk dat u selecte clubje behoort van personen hier die overal samenzweringen menen te ontwaren die onzichtbaar blijven voor de rest van de wereld, zelfs voor personen die op regelmatige basis professioneel in contact komen met de rechterlijke macht en de ambtenarij.

Het is niet omdat een rechter u mogelijk niet in het gelijk zou stellen dat deze corrupt is of een persoonlijke vete heeft tegen u.

Lees art. 617 GerW en dan kan u uitmaken hoe het zit met dat hoger beroep.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 28 feb 2016 15:27

Waarom zou een rechter van buiten uw biotoop beter (of rechtvaardiger) zijn?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#6 , 04 mar 2016 18:51

Simpel omdat het kennen van mensen terdege invloed heeft.
Punt 1 Dat geeft al een bepaald voor oordeel.

Ontbrekende informatie wordt automatisch onbewust door mensen aangevuld al dan niet correct.
Hiervan is sterk van invloed welk vooroordeel men heeft.

Een kennis van mij heeft een keer een gunstige uitspraak gekregen waarschijnlijk omdat de rechter een oude schoolvriend van hem was.

Wonning Vlaannderen zou een keer langsgekomen zijn voor de huur-subsidie 1 week nadat we het nieuwe huurcontract hadden opgestuurd per email.
Paar weken na opstruren gebeld waaneer ze zouden langskomen.
Antwoord: geen tijd zijden ze gaat zeker nog twee maanden duren heel erg druk te weinig mankracht.
(Niks gesproken dat ze geweest waren)
Tante op fiets gestopt op fietspad en foto's van ons huis genomen en direct doorgefietst, ik vroeg me af waarom.
Later brief gekregen huursdubsidie wordt niet vervolgd u was niet thuis bij de tweede controlle.
(Nooit brief gehad wanneer ze zouden komen, zowel niet eerste als tweede als telefonisch iets meegedeeld )
Secundair bewijs verzameld (o.a. telefoon gespreken wanneer opgevraagd bij provider)
Protest ingediend met legio secundaire bewijslast bij ommbudsman.
Alsnog onderzoekl woning en wie komt er .... de tante die foto's had genomen.
(bewijs was foto dat ze in dossier dat ze langsgekomen was)
Huis trouwens ongeschikt bevonden.
Groot huis met tuin die later gesloopt zou worden (lage huurkosten).
Gesprek door telefoon:"Die mooie huizen in de Kempen".
Ze hebben dus gewoon de subsidie proberen te frustreren.

Bij de CM heb ik het gewonnen (binnen 24 uur) dmv de ombudsman.
Hoofd plaatselijke CM heeft daarna namens CM excuses aangeboden.
Maar niet altijd loopt zoiets goed af.

Zo legio dingen meegemaakt in Belgie.
Belgie is corrupt

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 04 mar 2016 19:08

Verhuis dan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 04 mar 2016 19:50

Wat heeft dat te maken met het vredegerecht?
Het is toch ook niet omdat men met de vrouwen altijd last heeft dat vrouwelijke rechters oneerlijk zouden zijn?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38728

#9 , 04 mar 2016 22:46

Mijn ervaring ...
Uiteraard kennen advocaten - rechters en openbaar ministerie elkaar op zijn minst van zittingen maar in veel gevallen gewoon van hun rechtsstudies of hebben rechters of OM ook nog als advocaat gewerkt.
Wanneer er gevaar voor 'belangenvermenging' zou zou zijn zal een rechter zich terugtrekken. Ook indien hij op een ander moment in een andere rechtelijke functie zou hebben opgetreden.

Wat vrederechters betreft er zijn ook plaatsvervangende vrederechters dit zijn advocaten die x jaar dienst hebben (weet ik niet van buiten) en toegevoegde vrederechters.

U moet er voor zorgen dat u een goed dossier hebt best met een uitgewerkte tijdslijn voor alle feiten en zorgen dat u bewijzen hebt aangetekend schrijven enz enz

Terug naar “Administratief recht”