Doorlopende actie = loterij?

nick³
Topic Starter
Berichten: 13

Doorlopende actie = loterij?

#1 , 05 jul 2018 12:00

We lanceren binnenkort een nieuwe webdienst met drie verschillende types abonnementen. Het duurste abonnement heeft als leuke extra dat je automatisch in aanmerking komt voor een iPad-giveaway waarbij voor elke 100ste nieuwe registratie een iPad wordt uitgedeeld aan een willekeurige persoon.

Nu heb ik hier al wat opgezocht over acties, tombola's en wedstrijden. Als ik het goed begrijp beschouwt men bovenstaande als een loterij en is het dus verboden? Klopt dit?

Is er een manier waarop we bovenstaande actie toch kunnen doen zonder in de problemen te komen? Bij voorkeur vermijden we graag een apart aangekondigde wedstrijd of dergelijke. We zien het graag standaard in het abonnement zonder dat de abonnementshouder nog iets extra moet ondernemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 14:26

Is dit een loterij? Ik zou denken dat jij bij een loterij ofwel prijs hebt, ofwel niets. In dit geval betaal je voor het abonnement. Je betaalt dus niet extra voor die iPad, maar maakt er gewoon kans op. Geen idee of dit ook nog altijd onder een loterij / wet op kansspelen valt... Maar ik heb er nog niets over opgezocht, dus mogelijk zit ik er wel naast...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “E-commerce”