Wat te doen wanneer een 'influencer' contract niet nakomt?

sem44
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat te doen wanneer een 'influencer' contract niet nakomt?

#1 , 24 feb 2018 15:18

Ik heb een webshop en ter promotie hiervan werk ik samen met influencers. Zij krijgen een gratis product opgestuurd in ruil voor promotie op hun social media kanalen.
Hiervoor heb ik een contract opgesteld en deze laat ik ze altijd ondertekenen voordat ik het product opstuur.
In dit geval is een 'influencer' de afgesproken samenwerking niet nagekomen zoals vermeld in het contract en diegene reageert ook niet meer op berichten.
Wat kan ik nu ondernemen, juridisch gezien? Ik vind dat ik als bedrijf een statement moet maken en dit niet zomaar kan laten gebeuren - ik heb tenslotte een gratis product opgestuurd in ruil voor de afgesproken samenwerking. Die dient te worden nagekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 04 mar 2018 11:56

Wat is de kostprijs van het opgestuurde gratis product?

Je zal een procedure moeten inleiden waarin je een schadevergoeding vordert voor de geleden schade. Zonder advocaat lukt dit niet want uw overeenkomst moet gechecked worden op juridische correctheid. Vrederechter (of rechter als t bedrag hoog is) zal expert aanstellen die pokkeduur is. Etc. Niet aan beginnen dus.

Reclame

Terug naar “E-commerce”