transfer domeinnaam

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

transfer domeinnaam

#1 , 27 mar 2017 12:01

Ik zou willen een domeinnaam registreren (particulier).
Als ik kijk bij DNS is die naam al geregistreerd, maar de registrant zijn gegevens zijn niet meer correct. (failliet)
Zelfs de domeinnaamhouder zijn domein bestaat niet meer en kan ik zelf registreren.
Dan kan ik de transfercode op dit domein (e-mail) ontvangen en de overdracht uitvoeren.

Mag dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2017 12:36

Heeft deze regiestrand nog betaald??

Deze domein naam is niet noodzakelijk in het faillissement gebleven, en indien wel dan zal je eerst de curator moeten aanspreken want dan beslist hij daarover.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 27 mar 2017 17:19

Wat jij van plan bent heeft alles weg van domeinkaping, bij DNS.be lachen ze daar niet mee.

Als het faillissement nog niet is afgesloten: contacteer de curator en probeer de domeinnaam op een normale manier te kopen. Anders rustig wachten tot de registratie vervalt. Er zijn diensten die een domeinnaam onmiddellijk (binnen een paar seconden) voor je kunnen registreren op het moment dat-ie wordt vrijgegeven.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Jackrussell
Berichten: 701

#4 , 27 mar 2017 21:18

Bij DNS.be lachen ze ook niet met incorrecte gegevens. Gegevens van de domeinnaamhouder dienen correct te zijn. Indien het faillissement nog loopt, dan zijn deze nog correct blijkbaar en contacteer je best de curator. Misschien wil hij de domeinnaam wel aan je verkopen.

BrainTrain
Berichten: 496

#5 , 28 mar 2017 09:43

Als een domeinnaam vrij is dan kan men die registreren. De domeinnaam is geen eigendom van het failliete bedrijf. De merknaam kan dat wel zijn.
Ik kan morgen de domeinnaam fedpolgent.be registreren. Is dit domeinnaam kaping?
Bij DNS houden ze zich allesbehalve bezig met mensen die aan "domeinnaam kaping" doen. Dit zou in hun nadeel zijn. Hoe meer domeinnamen "geleased" worden hoe meer inkomsten voor hen. Dagelijks worden door bedrijfjes van onze noorderburen 100-en domeinnamen die uit quarantainte komen "automatisch" geregistreerd en dan per opbod aangeboden op internet. Bij DNS doen ze daar niets aan.
Wat niet mag is dat u domeinnaam A registreert om u zich dan voor te doen als eigenaar van domeinnaam B en deze naar u (partij C) te transfereren. Dit is valsheid in informatica en strafbaar.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 28 mar 2017 17:39

Transfer van een domeinnaam kan enkel met goedkeuring van de domeinhouder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mar 2017 10:52

Transfer van een domeinnaam kan enkel met goedkeuring van de domeinhouder.
Niet goed gelezen zeker?
Domeinnaamhouder bestaat niet (meer). Of is failliet.
En ik ben eigenaar van het email adres vermeld bij de domeinnaam houder.

LeenW
Berichten: 12816

#8 , 29 mar 2017 11:03

Transfer van een domeinnaam kan enkel met goedkeuring van de domeinhouder.
Niet goed gelezen zeker?
Domeinnaamhouder bestaat niet (meer). Of is failliet.
En ik ben eigenaar van het email adres vermeld bij de domeinnaam houder.
Failliet zijn is iets totaal als niet meer bestaan. Wat is het nu?

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 mar 2017 12:44

Failliet zijn is iets totaal als niet meer bestaan. Wat is het nu?
Bedrijf bestaat niet meer, ging uit van faillissement, maar vind daar niets van terug.
Dus blijkbaar gewoon gestopt.

BrainTrain
Berichten: 496

#10 , 29 mar 2017 13:56

2 mogelijkheden:
- wachten tot de domeinnaam in quarantaine gaat. Maar dan zal hij hoogstwaarschijnlijk weggekaapt worden door een (NL) bedrijf;
- contact opnemen (telefonisch, email, ...) met de huidige eigenaar en een transfer(bedrag) afspreken.
Succes.

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 29 mar 2017 14:50

Bedrijf bestaat niet meer, ging uit van faillissement, maar vind daar niets van terug.
Dus blijkbaar gewoon gestopt.
In de Kruispuntbank Ondernemingen (KBO) kan je nochtans makkelijk de huidige toestand van een bedrijf raadplegen.
"sowieso" schrijf je zo.

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 mar 2017 15:35

2 mogelijkheden:
- wachten tot de domeinnaam in quarantaine gaat. Maar dan zal hij hoogstwaarschijnlijk weggekaapt worden door een (NL) bedrijf;
- contact opnemen (telefonisch, email, ...) met de huidige eigenaar en een transfer(bedrag) afspreken.
Succes.
- e-mail adres: bestaat niet meer
- telefoon: afgesloten
- adres: ook niet juist

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 30 mar 2017 08:19

Transfer van een domeinnaam kan enkel met goedkeuring van de domeinhouder.
Niet goed gelezen zeker?
Domeinnaamhouder bestaat niet (meer). Of is failliet.
En ik ben eigenaar van het email adres vermeld bij de domeinnaam houder.
Ja alles kan blijkbaar, als het goed afloopt ok maar in feite pleeg je fraude bij een transfer.
Een email adres is geen bewijs dat je eigenaar bent van die domeinnaam.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jackrussell
Berichten: 701

#14 , 02 apr 2017 20:40

Failliet zijn is iets totaal als niet meer bestaan. Wat is het nu?
Bedrijf bestaat niet meer, ging uit van faillissement, maar vind daar niets van terug.
Dus blijkbaar gewoon gestopt.

In de KBO kun je dat eenvoudig nagaan. Let wel: betrof het een eenmanszaak, dan is het domein nog altijd van de zaakvoerder van destijds. In geval van een BVBA ligt dat anders en zou je kunnen aangeven dat de domeinhoudergegevens niet meer correct zijn.

Terug naar “E-commerce”