Voorraadbeheer Webshop

puttemanp
Berichten: 613

Re: Voorraadbeheer Webshop

#16 , 20 jul 2016 08:08

Is toch niet zo moeilijk...

Jaarlijks een inventaris (je telt dus alle artikels die je op voorraad hebt, en plaatst daar de aankoopprijs naast). Dit is je eindvoorraad.

De boekhouder moet het verschil (meer of minder voorraad als in het begin van het jaar) boeken als voorraadwijziging.

Vervallen, kapotte artikels (onverkoopbaar dus): hiervan noteer je alvorens je ze weggooit de aankoopprijs. Je kan immers op deze weggegooide artikels de BTW recupereren. Je mag deze nooit gewoon weggooien zonder er een spoor van in je boekhouding achter te laten. Zou kunnen aanzien worden dat je ze zwart verkocht hebt.

Ik denk dat je dringend op zoek moet naar een andere boekhouder, immers, de boekhouding van een webshop is identiek aan de boekhouding van eender welke andere winkel. Als je boekhouder je niet kan begeleiden bij het opstellen van een inventaris en het boeken van een voorraadwijziging (die heel belangrijk is voor het bepalen van je marge) is die de naam 'boekhouder' niet waard!

P.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#17 , 21 jul 2016 12:33

Als uw voorraad begin van het jaar even groot is als op het einde van het jaar, heb je niets verkocht. Dat weet toch het kleinste kind, ofwel ben je verkeerd bezig.

eeeuuuhhhhhhhhhh

het kan toch zijn dat de stock per 1.1 en per 31.12 gelijk is!!!!!! als er goederen gekocht worden in januari en verkocht worden in december is de stock GELIJK!!

westhof
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 sep 2016 14:51

hoeft toch niet?
als je begint met stock 1000,je verkoopt er 500,koopt er terug 500 in,heb je op het eind van het jaar terug 1000 in stock.
toch heb je verkocht.

ik veronderstel dat TS gewoon koopt en verkoopt bij regelmaat,en daarom vaak zo goed als hetzelfde heeft eind van het jaar als in het begin van het jaar.

als de dingen per stuk zijn,gewoon tellen idd,makkelijk te doen.
andere dingen kan je schatten.

zelf heb ik ook een webshop met touwen.
ik koop volledige rollen,verkoop per meter of per afgewerkt artikel.
niet te tellen dus wat je hebt in stock(elke rol afrollen om te tellen is onmogelijk,laat staan de meters tellen die je liggen hebt qua afgewerkte materialen)

boekhouder zei dat we er dan gewoon een realistische gok moesten van maken,en doen we ook al jaren zo.

in die jaren al 2 keer controle gehad en hebben er nooit wat over gezegd,dus ik veronderstel dat het dan ook gewoon mag/kan.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 sep 2016 15:19

ik koop volledige rollen,
Los van het feit dat dit een meer dan twee maand oud draadjes is... Staat er op die rollen die je koopt niet hoeveel meter er op de rol zit?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Marliesdb
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 dec 2016 12:58

Wij hadden onlangs ook een leuke klant die een webshop wou laten maken om kruiden te verkopen. Nu blijkt dat dit een probleem zou zijn omwille van de Belgische wetgeving wat betreft voedselveiligheid. Enkel erkende kruiden mogen officieel verkocht en aangeboden worden. Herverpakken bvb is ook al een probleem. De vraag ook hier is als iets blijft liggen is het dan de investering waard?
Op zoek naar een website? http://www.kontrast.in

Terug naar “E-commerce”