Sitebeheer/bitcoin/advertenteis

iefken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sitebeheer/bitcoin/advertenteis

#1 , 31 mar 2016 00:31

Ik tol al enkele maanden met het idee om (een) eigen site(s) te beheren. Deze zouden dan wel betrekking hebben tot mijn nieuwste verslaving: bitcoin.
Nu, mijn eerste ideetjes zijn om een bepaalde service aan te bieden die vraag en aanbod vereist van de gebruikers, en ik dus zelf niets moet doen buiten ervoor zorgen dat deze services goedgaan. Laten we zeggen bijvoorbeeld een auction site waar je tal van prijzen kan winnen die andere gebruikers erop zetten.
Daar zou ik dan talloze advertenties op plaatsen om zo een centje extra te verdienen.

Maar ik heb echter geen enkele achtergrond in de juridische acthergrond van zo'n activiteiten, iemand van jullie goede sites/guides/uitleg hoe dit in zijn werk gaat?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Ief Falot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 mar 2016 07:45

u wil bepaalde service aanbieden die vraag en aanbod vereist. U vraagt dan ook raad "hoe dit in zijn werk gaat"

Als u niet kan zeggen wélke service u wil aanbieden, kunnen we ook niet helpen, hé.

Gaat het over een service dat mensen hun lichaam kunnen aanbieden tegenover X bitcoins, zal u compleet andere wetgeving moeten naleven dan als u een ruil van postzegels voorstelt met opleg van bitcoins.

Sowieso zal u zich moeten registreren als zelfstandige (al dan niet in bijberoep) en een boekhouding voeren. Dat is de eerste stap die u altijd zal moeten doen.

Reclame

Terug naar “E-commerce”