Digitale goederen verkoop contract stopgezet

hcetigol
Topic Starter
Berichten: 34

Digitale goederen verkoop contract stopgezet

#1 , 12 mei 2015 17:44

Dag allemaal,

Ik hoop dat iemand mij een beetje wijzer kan maken.

Ik heb een contract getekend +- 3 maanden geleden, contract per mail aangekregen, afgedrukt en getekend, gescanned en via mail teruggestuurd naar het bedrijf.

Wat ik doe, spullen ("profielen") verkopen aan gebruikers via het bedrijf hun website, die "profielen" die ik maak kunnen de klanten gebruiken in het programma van het bedrijf waar ik het contract mee heb.

Ik moet enkel de "profielen" uploaded naar de webshop van dat bedrijf en hun doen de rest, betalings wijzen, refunds, etc... Ik kies enkel de prijs en de product beschrijving en lever support als er iets niet werkt in mijn profielen.

Nu heeft het bedrijf een nieuw contract opgesteld dat getekend moet worden voor 1 July anders stopt mijn werking met hun (zeggen hun).

Nu verteld het bedrijf dat ik nog steeds support/ondersteuning moet bieden voor de "profielen" die ik gemaakt heb voor 1 July tot mijn 18 maanden verstreken zijn.

Nu weet ik niet goed of ik dit moet pikken en vind jammer genoeg ook niets op google over de wetgeving hierover.

Ik vind het een beetje raar dat ik nog steeds ondersteuning/support moet bieden voor de verkochte spullen wanneer ik vanaf 1 July geen actief contract meer heb?

Het contract zelf (het huidige) heeft amper 5 artikels, staat ook geen datum op van wanneer dit getekend is.
De laatste regel in het contract gaat over de support/ondersteuning bieden dat is als volgend:

You support Your Product.
You will be solely responsible for support and maintenance of your Product and any complaints about your productss.
You agree that a minimum of 18 months of support from the date the product release was made generally available or until a new expansion for the game that the product has been developed for is released will be given for paid purchases of your products.




Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, als er meer informatie nodig is zeg me wat en ik voeg het toe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 13 mei 2015 07:40

U moet twee zaken scheiden: ten eerste het reglementair stopzetten van de oude overeenkomst enerzijds (staat hierin welke de looptijd is, opzeggingsmodaliteiten etc) en ten tweede het support probleem.

Wat de support betreft lijkt me vrij duidelijk dat u zich heeft geëngageerd om deze te leveren gedurende 18 maanden na de verkoop en ter beschikking stellen van het product. Welk recht is van toepassing op de overeenkomst?

Over het nieuwe contract en het al dan niet regelmatig zijn van een gebeurlijke opzegging van het oude: onvoldoende info om te beoordelen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “E-commerce”