Opstarten webwinkel

Gebruiker41
Topic Starter

Opstarten webwinkel

#1 , 02 jan 2015 11:32

Ik heb een vraag over het opstarten van mijn eigen webwinkel. Ik heb als hobby om bezig te zijn met papier en dergelijke. Mijn creaties zou ik graag verkopen via internet en ik zou dus graag een eigen webwinkel opstarten. Ik verwacht hier niet al te veel mee te verdienen (de eerste jaren). Nu is mijn vraag wat mijn verplichtingen hierbij zijn? Dien ik mij in te schrijven bij een ondernemingsloket en een ondernemingsnummer en dergelijke aan te vragen? En zoja, wat zijn hier dan allemaal de kosten van? Ik wil er namelijk wel nog iets aan overhouden. Of zijn er andere manieren? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 05 jan 2015 11:48

Als u een job als bediende of arbeider hebt, dan kan u zich laten inschrijven als zelfstandige in bijberoep. U betaalt dan slechts zeer beperkte bijdragen (75 EUR per kwartaal), tenzij u meer verdient dan een bepaald minimum.

Als u zeer weinig omzet verwacht, kan u ook een BTW-vrijstelling vragen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2015 13:00

Ik denk dat het de bedoeling is van toch een zekere winst te maken.

Als je meer dan 1500€ netto winst maakt moet je toch rekenen op 22% sociale lasten + beheerskosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Redrum
Berichten: 574

#4 , 06 jan 2015 09:27

Op de meeste van die vragen ga je meteen ook een degelijk antwoord krijgen bij een ondernemingsloket zelf. Je kan hen steeds vrijblijvend om informatie vragen.

Strikt genomen ga je bijna altijd moeten formaliseren en een zelfstandigenstatuut aannemen. Voor kunstenaars zijn er trouwens speciale regels dacht ik.

Terug naar “E-commerce”