geen goederen van verkoopsite na bet.

lorre8870
Topic Starter
Berichten: 1

geen goederen van verkoopsite na bet.

#1 , 14 okt 2014 23:31

Beste,
ik heb een week of 3 geleden een gsm galaxy gekocht, via een verkoopsite in nederland, die hier ook een site heeft. ik heb gereageerd op een zoekertje, en waren overeengekomen om het bedrag te storten. na een tijdje toen ik dacht dat het geld op de rekening zou moeten staan, heb ik geen reactie meer had.
Bij het googelen, met het rekeningnummer had ik dan wel een ander e-mail adres van die persoon.
Daar was een rubriek, en zijn rekening stond niet bij de politie vermeld als zijnde onbetrouwbaar.
Bij de bank zijn ze ook niet echt behulpzaam.
Wat raad u ons aan? ik heb ip adressen kunnen ontrafelen, en heb zijn isp gemaild via de abuse dienst en wacht op antwoord.
Wat kunnen we nu doen? heeft het nut aangifte te doen bij de politie? we hebben ook de verkoopsite ingelicht van deze praktijken.
alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 okt 2014 00:14

Altijd laten verzenden met tracking of koerier
Er verdwijnt ook massa's bij de post

Er is hopen fraude in die branche - dingen die niet opgestuurd worden hoewel betaald, ontvangen goederen die dan zogezegd verloren zijn gegaan waarna de ontvanger zijn geld terug wil.

Politie gaat zich er nauwelijks of niet mee bezig houden .

Als het iets of wat kost, ga ik het ophalen of brengen.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 15 okt 2014 11:42

Beste

Nederlanders zijn op dat vlak wat mondiger dan ons. Kijk eens op https://forum.www.opgelicht.nl/?npo_cc= ... d=64128283" onclick="window.open(this.href);return false;.

U kan uiteraard uitgifte doen aan politie in België en Nederland.

Wilt u helemaal zeker zijn dan kan u beroep doen op een Nederlands advocaat. Opgelet, deze zijn doorgaans een pak duurder dan Belgische advocaten.

U kan de zaak ook zonder rechtbank proberen te regelen via het ECC: htp://www.eccbelgie.be" onclick="window.open(this.href);return false; (gratis).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “E-commerce”