moet ik inkomsten uit microtransacties aangeven?

anonan
Topic Starter
Berichten: 5

moet ik inkomsten uit microtransacties aangeven?

#1 , 07 okt 2014 00:07

Bepaalde online diensten, zoals Steam of Playfire, laten u toe om kleine inkomsten te halen uit het spelen van Games. Bij Playfire krijg je als je op een bepaald moment bepaalde voorwaarden vervult een kleine monetaire som die je op hun webshop mag gebruiken om te betalen. Bij Steam kan je door bepaalde tijdspannes te spelen digitale kaarten halen of cosmetische beloningen die je kan verkopen aan andere spelers. beide diensten geven enkel tegoeden voor hun eigen producten; je kunt dus niet de beloningen van Steam voor bvb je boodschappen gebruiken. Het gaat ook nagenoeg enkel om kleine bedragen: de meeste kaarten verkopen voor minder dan 10 cent, en de PlayFire transacties leveren tot 50 cent op. http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie over Steam, en https://www.playfire.com/a/terms" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie over Playfire

Ik heb begrepen dat er al mensen vervolgd zijn voor het niet aangeven van hun online inkomsten uit E-Bay of andere webshops. Geldt dit ook voor deze tegoeden? Want ik interpreteer deze tegoeden niet als inkomsten, maar als waardebonnen, en voor zover ik weet moet ik ook niet de waardebonnen aangeven die ik bvb van de Delhaize ontvang.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 okt 2014 00:36

Aangezien er nergens de mogelijkheid geboden wordt deze sommen om te zetten in transfereerbare cash....vermoed ik dat deBelgische weinig interessegaat hebben in die paar cent....

anonan
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 07 okt 2014 18:40

Dus als het niet transfereerbaar is naar cash, is het geen probleem? En wat als het wel transfereerbaar is, zoals sommige games toelaten via Paypal (zoals Diablo 3 tot ergens vorig jaar)?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 07 okt 2014 22:07

Occasioneel ----> niet nodig aan te geven.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 07 okt 2014 22:42

Ook niet als men zijn belastingen digitaal aangeeft :mrgreen:

weergave
Berichten: 71

#6 , 20 mar 2015 11:52

ik weet enkel dat je moet aangeven als je webwinkel start aan belasting dat hebben ze is gezegd dat is al lang gelden
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Terug naar “E-commerce”