verkeerde aankoop

deborah1991
Topic Starter
Berichten: 4

verkeerde aankoop

#1 , 23 sep 2014 09:52

Ik heb onlangs, een week geleden, een gift box aan iemand doorverkocht. Met het egdacht dat deze nieuw is, heeft zij deze overgekocht van mij. Ik was er nog nooit aangekomen, dus veronderstelde dat deze ook nieuw was. Nu blijkt dat er een heel deel producten gebruikt is in deze doos, waarvan ik niks wist. Naderhand werd het duidelijk, de persoon van wie ik de box gekregen had, had deze zelf gekregen van iemand die het niet meer gebruikte.. Dus in principe zijn zowel de aankoper als ik,d e verkoper, zwaar teleurgesteld, ik op die persoon van wie ik het gekregen heb en de andere persoon op mij. Nu eist ze 5 euro terug ( balchelijke som, maarja). Ze dreigt zelfs dat ze juriste is en het hier niet bij zou laten. Ik heb eerlijk gezegd wel wat schrik, maar heb gezien dat ze nog als juriste aan het leren is. Ze is er dus nog geen. Mijn vraag is, kan en mag ze dat geld terug eisen? Als ik het geld niet terug stort, wat dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2014 10:38

Dat zal afhangen van wat u gecommuniceerd hebt bij de verkoop. Hebt u het item aangeprijsd als nieuw, dan kan ze inderdaad geld terug eisen.
Als u het geld niet terug stort draait de wereld verder. (sorry, mijn glazen bol werkt vandaag blijkaar niet zo goed)

deborah1991
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 23 sep 2014 18:00

ja, ik veronderstelde dat dit een nieuwe doos is aangezien ik deze heb gekregen als kerst kado van mijn ex. Bleek dus niet waar te zijn, want er zijn 2 van 8 producten wel gebruikt geweest in de doos volgens haar. Natuurlijk kan ik dit niet meer checken. Ik heb deze doos verkocht via kapaza, en er stond dat bij klacht ze deze bij de politie in kan dienen. Wat zou er in het ergste geval gebeuren? Ik heb hier toch wel wat schrik voor, aangezien ik nog nooit in aanmerking ben gekomen met dergelijke instanties, noch situaties...

Reclame

bdv
Berichten: 21

#4 , 26 sep 2014 08:35

Voor het belachelijke bedrag van 5 euro zou ik gewoon betalen. Je hebt tenslotte iets verkocht wat niet in orde was dus je komt er nog goedkoop van af;)

Terug naar “E-commerce”