mogelijks probleem met aankoop via Duitse webshop.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

mogelijks probleem met aankoop via Duitse webshop.

#1 , 26 aug 2014 21:02

Hi,
ik weet niet of ik juist zit,maar ik stuik op een probleem.
Ik heb op de nacht van 24 op 25 augustus een bestelling geplaatst op een Duitse online shop.Omdat ik vroeger al besteld had,zonder problemen,en dat al 2X,twijfelde ik niet om een 3de bestelling te doen.
Helaas.
Toen ik de bestelling deed,en betaald heb,kreeg ik netjes een bevestiging van mijn bestelling.Maandag 25 augustus,kreeg ik een melding,dat mijn pakje verzonden was.
Maandag avond,kreeg ik terug een mailtje,met een trackings code.
Maar toen ik die bekeek,viel ik om van verbazing.
Mijn pakje zou één week voor mijn bestelling dus de 19de augustus zijn verzonden?? :?:
Dus ja,nogal merkwaardig een pakketje versturen,voordat ik die heb besteld.
Toen ik dus verder keek op die site,bleek het pakje op 26 augustus te zijn afgeleverd aan een familielid in Duitsland :?:
Ik heb daar helemaal geen familie,en bij de afzender stond ook mijn naam.
Toen heb ik een mail gestuurd,en die bevestigden mij,dat het pakketje was afgetekend door een familielid.
Toen ik een mail stuurde,en hen confronteerde,hoe het mogelijk is,dat een pakje een week voor de bestelling kan worden verstuurd,bleef het verlopig langs deze kant ijzig stil.
Ik wil deze gerust nog tijd geven,en het kan mogelijks om een verkeerd trackings nummer gaan,en mogelijks ontvang ik wel nog mijn pakket,en is die trackings nummer gewisseld met een naamgenoot.
Maar welke rechten heb ik,om alsnog hopelijk in de minne om mijn pakje te hebben?
Een gerechtelijke procedure is vanwege de kost van het pakketje 40€,niet te doen.Maar misschien,kan ik ergens terecht bij de kredietmaatschappij of bank,waarmee ik heb betaald via mijn kredietkaart,en mijn geld mogelijks kredieteren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 27 aug 2014 05:17

Voor aankopen in de Europese Unie (maar buiten uw eigen land) kan u altijd de ECC contacteren:

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... ces_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw Europees ConsumentenCentrum kan:
Bij geschillen met een verkoper in een ander EU-land, uw klacht afhandelen en helpen zoeken naar een oplossing.
http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

#3 , 28 aug 2014 19:05

Zal ik achter de hand houden,deze info.
Dat er fouten gemaakt worden,kan ik begrijpen.Een foutje is soms snel ongewild gemaakt.
Maar 2X gemaild met uitleg vragende,zonder enig antwoord,vind ik toch weinig meewerkend.
Nochtans zijn de 2 vorige bestellingen perfect gegaan.
Maar ik ga ervan uit,dat het om een menselijke fout gaat,en hoop toch mijn pakje nog te hebben.
Wanneer zou die in belgie (w-vl) moeten toekomen uit duitsland als die maandagavond is verzonden?
verzending is in duitsland via DHL en in belgie,door BPOST.

Reclame

syndic
Berichten: 14

#4 , 03 sep 2014 12:43

Duidelijk een fout van de webshop. Al geprobeerd wat "lawaai te maken" op social media, hebben ze een Facebook of Twitter account? Mogelijk kan je andere mensen bereiken die daar werken door te zoeken op LinkedIn, of probeer op te zoeken wie de eigenaar is van de domein naam (via WHOIS).

Mogelijk bereiken je berichtjes alleen een nerveuze stagiar die intern niet durft melden dat er een fout begaan is.

Over welke shop gaat het eigenlijk?

Terug naar “E-commerce”