Domeinnaam verkopen

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

Domeinnaam verkopen

#1 , 16 jun 2014 09:40

Hallo,

Ik heb een jaar terug een BE-domeinnaam geregistreerd; tot op heden nog niks mee gedaan omdat ik de app die die naam zou krijgen; nog aan het ontwikkelen ben.
Het is de bedoeling die app gratis te maken; ik ben niet zelfstandig of in bijberoep. Gewoon als hobby.

Nu kreeg ik vorige week van mijn host een mail geforward dat een bedrijf mijn domeinnaam wil kopen omdat ze die graag zouden gaan gebruiken.
Ze hebben hen gestuurd dat ze mijn gegevens niet vrij gaven en de mail geforward hadden.
Ik de cijfers van dit bedrijf eens opgezocht en het betreft een redelijk groot bedrijf (omzet rond de 70mio en 125 werknemers).

Nu zit ik natuurlijk met een dilemma op verschillende vlakken.
1. Hoeveel vraag je daarvoor aan zoeen bedrijf. <1000 of >1000?
2. De software dat ik aan het ontwikkelen zit in dezelfde branche en zou dus z'n naam (dat momenteel nog niet gekend is naar de buitenwereld toe) kwijt spelen.
Dus dat kan ik als argument gebruiken.
3. Qua belastingen; ik heb geen btw nummer en kan dus geen factuur geven als ze dat wensen en als zij dat geld storten op mijn rekening dan zijn dat inkomsten in zwart niet?
Maar hoe kan ik dit dan wel legaal gaan aanvaarden?
4. Doe ik dit best via contract; dat ik opstuur?
5. Ik heb al wat gelezen hier en op internet over hoe te verkopen; dat belangrijk is dat ik eerst geld krijg en dan pas transfereer.

Ik zou een mail schrijven naar hen met de vraag hoeveel ze in gedachten hadden en ook uitleg over de app doen.
Maar als ze dan gaan zien dat ik 'kleine vis' ben weet ik ook niet hoe ze mij gaan behandelen in hun voordeel.

Tnx,
Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!