website opstart issues

unicorn
Topic Starter
Berichten: 2

website opstart issues

#1 , 20 mei 2014 01:09

Ik ben volop bezig met de opstart van een website, waar ik op termijn graag een bedrijfje aan wil koppelen. Echter, ik wil eerst hobby-gewijs aftasten of het concept aanslaat en of er effectief iets mee te verdienen valt (pakweg begin volgend jaar dan een bedrijfje opstarten). De website gaat in dit geval over honden. Ik heb 2 vragen.

1) Om de opstart te stimuleren zou ik graag een partner zoeken die me bv. hondenkoekjes kan leveren in ruil voor een banner. Deze koekjes kan ik dan weggeven als wedstrijdje. Moet ik voor een dergelijke (eenmalige) ruil ook meteen een bedrijfje opstarten of bestaat er een soort van 'sponsoring', zoals bv. voor de tombola van de chiro en dergelijke?

2) Stel dat ik verkopers de mogelijkheid geef om tot het einde van het jaar gratis te publiceren, moet ik dan een 'gratis offerte' opmaken? Of kan ik ze gewoon hun gang laten gaan en begin volgend jaar (wanneer ik een bedrijfje opstart) beginnen factureren. Maw mag ik zomaar 'gratis' reclame plaatsen of worden de belastingdiensten dan achterdochtig met een heleboel zever als gevolg?

Groetjes,
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 20 mei 2014 18:14

Als u geen Ondernemingsnummer hebt kan u ook geen offerte maken.
Een vzw heeft ook een inschrijving op de kruispuntbank.

Reclame

Terug naar “E-commerce”