Ontevreden koper van website

sqlbabe
Topic Starter
Berichten: 4

Ontevreden koper van website

#1 , 08 apr 2014 19:41

Hallo,

Ik heb een vervelend probleem.

Ik heb namelijk vorige maand een custom made website verkocht aan iemand die de koper in 4 maanden zou afbetalen. Omdat alles snel moest gaan, was er nog geen contract of verkoopsovereenkomst op papier gezet voor ik de site opgeleverd heb. De koper had netjes de eerste schijf betaald en ik had de gegevens gevraagd om het contract op te stellen.
Zo ver is het echter nooit kunnen komen, want na enkele dagen kreeg ik een scheldmail dat we haar belazerd en opgelicht hadden omdat ze geen bezoekers had op de site en eiste ze haar geld terug. Ik heb haar een nette mail teruggestuurd om te melden dat zij wel al 610 bezoekers had gehad en zelfs al een betalende klant, maar dat het wel de bedoeling is dat zij haar eigen site promoot en onder de aandacht brengt. Ondertussen had mijn partner waarmee ik samenwerk haar een onaardige mail teruggestuurd en begon de situatie danig te escaleren. Uit schrik voor rechtzaken en dergelijke en om haar te bedaren heb ik haar een mail teruggestuurd om te melden dat we haar om verder gedoe te vermijden het voorschot zouden terugbetalen en de site terugnemen.

Maar nu vraag ik me af, heeft zij daar recht op of niet?
We hebben namelijk geen officieel contract, enkel het mailverkeer van wat afgesproken is en ze heeft de site toch wel een week gebruikt.

Moeten wij haar terugbetalen en indien niet, kan zij verdere stappen ondernemen?

Ik zit hier namelijk echt mee in mijn maag, en weet niet goed wat gedaan ermee.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 09 apr 2014 00:22

Eerst en vooral NOOIT onaardige mails versturen. Onaardige boodschappen breng je persoonlijk of per (aangetekende) brief.

Ik veronderstel dat je als zelfstandige ingeschreven bent. Als je kan aantonen dat ze akkoord was met de prijs en de opgeleverde dienst aanvaard heeft (doordat ze de site gebruikt) kan je alsnog proberen factureren. In t vervolg wel een overeenkomstje laten tekenen.

Als je in t donkergrijs bijklust zou k rap alles terugbetalen in de hoop dat je niet aangegeven wordt voor zwart werk.

Reclame

Terug naar “E-commerce”