recht op de code van mijn app

silentoak
Topic Starter
Berichten: 7

recht op de code van mijn app

#1 , 27 feb 2014 16:24

Ik heb een Os app laten maken voor mijn bedrijf, te verkrijgen in Belgische apple store.
Alles netjes afgehandeld, betaald, klaar.

Ik ben nu klaar om volgende stap te zetten, wil global gaan.

Heb nu een ander bedrijf gevonden om de app verder te ontwikkelen en te vertalen.

Mijn vraag is of ik nu de rechten op de app bezit ( simpelweg door ervoor betaald te hebben )

en of ik gewoon de code van de app ( op een schijf ) kan opeisen bij dat vorig bedrijf.

Ik ben graag voorbereid vandaar mijn eerste toets hier.

Heb geen zin in "gedoe" en wil niet dat de ontwikkelaar mij iets op de mouw speld,

aangezien ik er te weinig vanaf weet ( IT, recht etc ... )

Mijn dank voor een insteek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mar 2014 21:32

Wat staat er allemaal in het contract en algemene voorwaarden?

janlt
Berichten: 4

#3 , 03 mei 2014 18:34

Het hangt allemaal af van hoe het contract opgebouwd is en wat er in de algemene voorwaarden staat. Indien het bedrijf waar je over spreekt in de algemene voorwaarden heeft opgenomen dat er enkel betaald wordt voor de service maar dat de intellectuele rechten (code/grapfisch materiaal/...) altijd in hun bezit blijven sta je helaas machteloos. Ik heb zaken geweten waar klanten inderdaad dit soort overeenkomst hadden en ze staan helaas helemaal machteloos zodra ze over willen stappen naar een ander bedrijf.

Reclame

Terug naar “E-commerce”