rechten op domeinnaam .be <>.nl

famous
Topic Starter
Berichten: 1

rechten op domeinnaam .be <>.nl

#1 , 23 jan 2014 08:34

Ik heb een domeinnaam toprc.be en toen ik deze wou verkopen heb ik een aantal gelijkaardige domeineigenaars (andere firma’s met dezelfde producten) gecontacteerd om een bod uit te brengen op mijn domeinnaam

Zo heb ik ook de eigenaar van dezelfde domeinnaam toprc.nl gecontacteerd of deze geen interesse hadden in mijn domeinnaam om zich ook op de belgische markt te begeven.

Maar nu krijg ik van die nederlandse firma het volgende antwoord :

Hoi ,

Bedankt voor uw bericht. Allereerst wil ik u mededelen dat u inbreuk maakt op onze handelsnaam. Wij gaan in overleg met onze advocaat in overleg om te bekijken wat de mogelijkheden zijn de domeinnaam op te eisen. Voor meer informatie omtrent inbreuk op merk en handelsnaam zie: http://www.uwhuisadvocaat.nl/inbreuk-me ... am-impala/" onclick="window.open(this.href);return false;

U mag altijd zo vriendelijk zijn de domeinnaam over te dragen om een traject te voorkomen.


Het betreft hier geen merk maar een samenvoeging van het woordje TOP + RC , net zoals ik bijvoorbeeld een andere domeinnaam TopKado.be heb , dus zie niet echt een probleem
Ook is het een nederlandse firma , geen belgische .

Dus weet niet in hoeverre zij mijn domeinnaam kunnen opeisen ?

Iemand die hierover iets zinnig over kan zeggen ? Of wat mijn antwoord aan hun zou kunnen zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 23 jan 2014 13:02

toprc.nl werd geregistreerd op 16/10/2010. toprc.be werd geregistreerd (via flexwebhosting.nl) op 10/03/2011 en verkoopt "toevallig" dezelfde producten als je nederlandse concullega. 'k Denk dat je gaat verliezen als ze'r een zaak van maken maar je kan natuurlijk proberen om te schikken waarbij je van toprc.nl een vergoeding vangt voor't vrijgeen van toprc.be. Maak eventueel zelf een "fair" voorstel die hen goedkoper uitkomt dan een advocaat te moeten betalen.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 09 apr 2014 10:22

Voor alle duidelijkheid, wat de tegenpartij je verwijt is Domain Name Grabbing of URL-squatting. Dit fenomeen wordt internationaal beteugeld.

In hoofdlijnen komt het erop neer dat je verplicht kan worden het domein over te dragen aan de tegenpartij TENZIJ je kan aantonen dat je een wettig belang hebt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Peedb
Berichten: 17
Locatie: Brussel
Contacteer: Website

#4 , 10 apr 2014 08:51

Ik heb vroeger een gelijkaardig probleem gekend. In mijn geval met een Panamese firma. Omdat ik volledig uit de lucht kwam gevallen, ben ik ermee naar een advocaat gestapt en die gaf mij de raad om tot een schikking te komen (wat ik dan ook gedaan heb).

Ik kan nu deze raad alleen maar doorgeven ;-)

Terug naar “E-commerce”