Paypal Reserve

darthkatzs
Topic Starter
Berichten: 10

Paypal Reserve

#1 , 02 sep 2013 14:20

Voor mijn e-business gebruik ik Paypal als betaalprocessor. Een tijdje geleden hebben zij op mijn account een "rolling reserve" toegepast wat inhoudt dat zij over 3 maanden 15% van de inkomsten houden. Nu zijn we een tijd verder en blijkt dit (mede dankzij een grote groei) een redelijk bedrag te zijn geworden.

Dit staat in hun overeenkomst:
10.4 Reserves. PayPal mag naar eigen inzicht een Reserve instellen voor geld op uw rekening wanneer het redelijke vermoeden bestaat (op basis van informatie die PayPal ter beschikking staat op het moment dat de Reserve wordt aangemaakt en die naar eigen inzicht van PayPal te beschouwen is als een voor PayPal onder alle omstandigheden aanvaardbaar risico) dat er een hoger dan aanvaardbaar risico bestaat ten aanzien van uw rekening. Als door PayPal een reserve wordt ingesteld voor geld op uw rekening, wordt het bedrag op uw reserverekening geblokkeerd en staat dit bedrag op uw PayPal-saldo als 'In behandeling'. Als voor uw rekening een reserve is ingesteld, ontvangt u automatisch een bericht waarin de voorwaarden van de reserve worden uiteengezet. In het kader van deze voorwaarden kan worden geëist dat een bepaald percentage van de bedragen die u op uw rekening ontvangt gedurende een bepaalde periode worden gereserveerd, dat een bepaald bedrag in reserve wordt gehouden, of dat andere maatregelen worden genomen die volgens PayPal nodig zijn als indekking tegen het risico van uw rekening. PayPal kan de voorwaarden van de Reserve te allen tijde wijzigen door u een kennisgeving van de nieuwe voorwaarden te sturen. U kunt uw rekening opheffen als u het niet eens bent met de reserve. Als uw rekening om enigerlei reden wordt gesloten, hebben we het recht om de reserve maximaal 180 dagen te blokkeren. Bij het risicobeheer van rekeningen kunnen we onder meer het bedrag beperken dat u onmiddellijk kunt opnemen; ook kunnen we de snelheid of betaalmethode voor opnames en bedragen ter compensatie van uw saldo wijzigen en/of eisen dat u, of iemand die met u verbonden is, andere vormen van garantieregelingen met ons aangaat (bijvoorbeeld door middel van een borgstelling of door te eisen dat u een bedrag bij ons stort als borg voor uw verplichtingen aan ons of aan derden). Verder stemt u ermee in om, op eigen kosten, verdere actie te ondernemen (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het uitvoeren van de nodige documenten en het registreren van documenten die redelijkerwijs door ons worden opgeëist voor het uitoefenen van ons zekerheidsbelang of anderszins) die nodig is om een reserve of een andere vorm van garantie in te stellen op een wijze die redelijkerwijs door ons wordt bepaald.

Kan dit zo maar? Kunnen zij geld vasthouden zonder dat ik hen dit daadwerkelijk verschuldigd ben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 sep 2013 14:47

De reserve die Paypal instelt is om zich te beschermen tegen bedragen die na betaling en verzending goederen worden teruggeëist, een veel voorkomend fraude truukje. Aangezien bij hoge bedragen en volatiliteit deze kans beduidend toeneemt lijkt het me logisch dat ze zichzelf en de gebruiker hiertegen willen beschermen.

darthkatzs
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 02 sep 2013 18:07

De reserve die Paypal instelt is om zich te beschermen tegen bedragen die na betaling en verzending goederen worden teruggeëist, een veel voorkomend fraude truukje. Aangezien bij hoge bedragen en volatiliteit deze kans beduidend toeneemt lijkt het me logisch dat ze zichzelf en de gebruiker hiertegen willen beschermen.
Ze misbruiken dit gewoon aangezien het aantal chargebacks minder dan 1% van mijn inkomen afneemt, Ik zie niet in waarom die 15% nodig is. Ze blijven ook naar uitvluchten vinden als je hen contacteert.

Maar aan uw reactie te zien neem ik aan dat dit allemaal mag?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 02 sep 2013 18:16

Persoonlijk zou ik in dat geval gewoon zes maand afwachten om die 1% te in constante te kunnen bewijzen en hen vervolgens voor de keuze te stellen het gereserveerde gedeelte te beperken tot 5% gelet op de cijfers of dat u anders verplicht zal zijn naar een andere tussenpersoon uit te kijken.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 02 sep 2013 18:54

Als onderneming wordt u natuurlijk geacht deze algemene voorwaarden te hebben aanvaard.

Vermoedelijk klikte u ergens tijdens het registratieproces aan dat u hiermee akkoord was.

Is dit niet het geval, dan zijn de voorwaarden op u niet van toepassing en kan u vragen dat de aan u verschuldigd bedragen onmiddellijk worden vrijgegeven.

Is dit daarentegen wel het geval, dan kan u slechts gebruik maken van de mogelijkheden die de Voorwaarden u bieden: U kunt uw rekening opheffen als u het niet eens bent met de reserve. Als uw rekening om enigerlei reden wordt gesloten, hebben we het recht om de reserve maximaal 180 dagen te blokkeren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 02 sep 2013 18:56

Wat stond er precies in het bericht dat u van Paypal ontving/moest ontvangen waarin de voorwaarden van de reserve worden uiteengezet.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

darthkatzs
Topic Starter
Berichten: 10

#7 , 03 sep 2013 09:45

Zij hebben mij dat zelf meegedeeld dat het 1% is and ik heb dat nagekeken, het klopt. Origineel was het 25% over 2 maanden (als ik het de eerste keer heb opgemerkt), ik had hen dan gebeld en duidelijk gezegd dat dit financieel niet mogelijk was, zij hebben het dan 15% over 60 dagen gemaakt en geven mij absoluut geen uitleg hoe ze aan dat cijfer komen, enkel dat zij ook boetes "kunnen krijgen" van de kredietkaartmaatschappij.

Dit zijn inderdaad algemene voorwaarden maar mijn vraag was rond de wettelijkheid van deze praktijk aangezien, als ik mij niet vergis, het niet uitmaakt of het in de voorwaarden staat als het niet wettelijk is. Er zijn enkele succesvolle rechtzaken geweest hierover in de Verenigde Staten (maar daar gelen natuurlijk andere regels).

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#8 , 03 sep 2013 11:10

U schreef zelf in uw citaat: "Als voor uw rekening een reserve is ingesteld, ontvangt u automatisch een bericht waarin de voorwaarden van de reserve worden uiteengezet.".

Hebt u dit bericht effectief gekregen en wat stond er precies in?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

darthkatzs
Topic Starter
Berichten: 10

#9 , 03 sep 2013 13:27

Er stond op dat zij mij verschillende keren hebben proberen contacteren, wat weliswaar niet correct is aangezien zij al mijn juiste informatie hebben en ik geen piep gehoord heb.
Voor de volledigheid:

We attempted to speak to you about your PayPal account on , however we
were unable to contact you directly. Please be advised that we have
established a reserve for your PayPal account.

A reserve consists of funds that will remain in your account as a form
of security to ensure PayPal can cover any potential losses, possibly
due to payment reversals, buyer complaints, chargebacks or other payment
issues associated with your account. These funds are not available for
withdrawal or for payment.

This process of holding funds to off-set potential loss is common across
the payments industry, and more information about it can be found on the
PayPal Help Centre.

Based on a review of your account and activity, we have decided that a
reserve of will be applied as follows:

Rolling reserve: PayPal will hold your reserve on a rolling schedule.
This means that 25% of the funds you receive each day will be held for
60 Days, in your 'pending' account balance. On day 61 the amount will be
released back to your available account balance. This will continue with
25% of your second day's volume being held until day 62, and so on.

The reserve decision outlined will not be eligible for a review within
the next 6 months. If, at that time, you believe there has been an
improvement in your account activity and performance, we will be happy
to review. Please contact us on the phone number below.

When determining why a reserve is required and the amount, a combination
of factors will be taken into account, including the following:

- Complaint/ Dispute Rates
- Processing volume
- Business model

PayPal has the right to require a reserve according to section 10.4 of
our online User Agreement.

For more legal information on reserves, follow the steps below:

1. Visit http://www.paypal.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Click 'Legal Agreements' at the bottom of any PayPal page and then
click the 'User Agreement' link.
3. Click 'Your Liability - Actions We May Take'.
4. Scroll down to the 'Reserves' section.

IrisS
Berichten: 102

#10 , 11 jul 2017 16:20

Heb in dezelfde situatie verkeerd. Ik raad je aan hen te blijven contacteren. Normaal gaan ze je wat bijkomende vragen stellen (balans etc.). Als je kan aantonen dat je klachtenpercentage niet abnormaal hoog is, je een creditcard of rekening hebt gekoppeld, dan valt er wel te overleggen. Aarzel ook niet om even te bellen, naast je mail. Meestal bereik je zo nog net iets meer. Probleem is wel dat ze altijd schermen met een een periode van 3 maand om opnieuw de vraag te stellen...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 jul 2017 16:50

IrisS dit is bijna 4 jaar geleden !!

TS zal dit allang opgelost hebben
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “E-commerce”