Websites laten maken buiten de EU

haramo
Topic Starter
Berichten: 35

Websites laten maken buiten de EU

#1 , 27 mei 2013 23:39

Hey

Weet iemand of ik als Belg in België, met een Belgisch btw nummmer, mag beroep doen op iemand die in een niet EU land websites maakt?

geval 1:
persoon heeft geen officiele zaak, maakt website maar niet zo vaak.

geval 2:
persoon zal een bedrijf starten, moet ik dan zeker een factuur krijgen? Wordt dat als import gezien??


Mag ik beroep doen op buitenlanders, die dus in hun land wonen en vanop afstand de website maken?
De domeinnaam en webruimte die koop/huurik in Belgie(of Nederland) aan.

Iemand ervaring hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
svennd
Berichten: 433
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#2 , 21 okt 2013 12:16

Alles wat je koopt buiten de EU moet import op betaald worden, tenzij de waarde verwaarloosbaar is (<22 euro); Een website is per definitie meer; Als je buiten België je website laat maken, hou dan ook rekening met de vraag of lokale auteursrechten wel beter zijn;

Ik ben ook wel geïnteresseerd in het volledige antwoordt;

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 21 okt 2013 16:06

Indien goederen of diensten vanuit een niet-EU-land worden ingevoerd, moeten er bepaalde douaneformaliteiten vervuld.

Bovendien is er Belgische BTW verschuldigd. U geeft deze diensten aan in uw btw-aangifte.

De (zeer) volledige uitleg vindt u hier: http://www.kmonet.be/images/res150526_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “E-commerce”