tupperware

annekedries
Topic Starter
Berichten: 6

tupperware

#1 , 07 mei 2013 15:04

hallo

heeft er iemand raad?

ik ben consulente bij tupperware, ik heb gemerkt dat er veel mensen (nieuwe producten )
van tupperware verkopen via het internet, ebay, kapaza, 2 handsite.be enzo
ik heb dit nagevraagd of ik dit mocht, mag niet want blijkbaar mag het alleen via home party's verkocht.
men beweert dat men deze mensen een proces aan doen.
de vraag is kunnen zij het mij verbieden die spulletjes via het internet te verkopen?

met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 07 mei 2013 15:23

als iemand zijn eigen **supperwarespulletjes besluit te verkopen via 2ehands of Kapaza of ebay, dan kan Tupperware dat niet verbieden. zelfs niet als de spullen nog niet of weinig gebruikt geweest zijn.
Dat is hun zaak niet meer. En voor zover ik weet laat **supperware zijn klanten nog altijd geen disclaimer ondertekenen waarin ze verklaren dat ze hun spullen later niet mogen doorverkopen.
Maar ik veronderstel dat je werkgever het niet fijn vindt als je hem al de vraag stelt of je zelf je supperwarespullen mag doorverkopen...

annekedries
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 07 mei 2013 15:41

bedankt voor de reactie, ben echt niet van plan om collega's een hak te zetten
wil alleen proberen te verkopen, heb weinig kennissen en home party volt op dit moment niet echt
vandaar dat ik probeer om mijn verkoop wat hoger te krijgen

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 07 mei 2013 15:43

mag niet want blijkbaar mag het alleen via home party's verkocht.
Klopt niet :ze hebben minstens één winkel : in Wijnegem.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 07 mei 2013 15:54

En staan ze regelmatig zelf met een stand op beurzen, zoals daar zijn :Voedingssalon, Zenith,...

eylis
Berichten: 8840

#6 , 07 mei 2013 15:56

wacht even anneke, ik denk dat ik het snap: wat je natuurlijk NIET mag doen: als je een consulente-contract hebt met supperware, kan je hun producten niet zelf verkopen via een ander circuit dan de voorgeschreven homeparty-afspraken.
Maw woorden: de supperwarespullen zijn NIET van jou héé, dus je kan die spullen niet te koop aanbieden via een zoekertje in een website.
Wél kan je adverteren met een zoekrtje dat je homeparty's doet.
en als iemand zijn eigen supperwaredozen zelf wil verkopen via een zoekertje kan dat ook.

annekedries
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 07 mei 2013 16:28

als ik het goed begrijp, als ik spulletjes zelf aan koop, en zelf betaal dan mag ik die zo verkopen? met het risico dat ik ze niet verkocht krijg.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 07 mei 2013 16:31

Met het risico dat je er zelf blijft mee zitten. Wie koopt nu iets op ebay of 2de hands aan dezelfde prijs als nieuw.
Je zal dus een verlies in overweging moeten nemen.
Laatst gewijzigd door mava105 op 07 mei 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

artemis
Berichten: 3294

#9 , 07 mei 2013 17:32

En dan zijn er natuurlijk nog de verzendkosten.

eylis
Berichten: 8840

#10 , 07 mei 2013 21:03

het spreeekt vanzelf dat je de spullen aan lagere prijzen zal verkopen, je kan wel zeggen dat ze splinternieuw zijn.Maar via zo'n zoekertjessites is het wel de bedoeling dat je daar spullen vindt die afgeprijsd zijn.
Wat je dus in gedachten hebt, zou ik niet doen. Maar je kan wel je homeparty's aanprijzen. Daar kan je je acieradius mee vergroten.

Terug naar “E-commerce”