hacking

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

hacking

#1 , 04 okt 2012 17:53

Mijn ex-vriendin klaagt mij aan voor hacking van haar facebook&mail-adres, ik ben daar net voor bij de Politie verklaring gaan afleggen.
Ik heb idd uit nieuwschierigheid eens gekeken op haar profiel juist zoals ik dat ook al deed toen we nog samen waren, we zij deed dat ook bij mij trouwens&ik wist dat. Ik had direct toen de relatie voorbij was mijn wachtwoorden veranderd omdat ik haar niet vertrouwde..., en omdat zij zo graag natrapt was ik in haar profiel gaan snuffelen..., wat ook wel was bleek nu aleen had ik dit niet verwacht. HET PUNT IS NU, WIJ HADDEN EEN GEZAMELIJK WACHTWOORD OP MIJN LAPTOP DAT MIJN LAPTOP AUTOMATISCH OPSLAAT ZODAT JE DIRECT BENT INGELOCHT..., het kan goed dat het met een sisser afloopt maar toch zit ik met de zaak verveelt dit had alemaal niet gemoeten. Ik dacht dat HACKING echt was inbreken in iemands pc doormiddel van het gisssen of kraken van vragen ofzo maar dat is hier niet aan de orde. Hopelijk krijg ik hier duidelijke uitleg om mijn verwarrende relaas.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 04 okt 2012 18:19

Verkeerd gedacht: Het is net alsof u met een echte sleutel die u mag hebben toch inbreekt in de zaak waar u werkt.
Dat is ook braak met VALSE sleutels door het gebruik ervan.
Was op uw uitnodiging vermeld dat u een advocaat kon raadplegen? Salduz wetgeving.

strafbaar met o.a. volgende artikels van het strafwetboek
Ik geef u een gedeelte van het eerste artikel.
Art. 550bis. — §1. Hij die, terwijl hij weet dat hij daartoe niet gerechtigd is, zich toegang verschaft tot een informaticasysteem of zich daarin handhaaft, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot vijfentwintigduizend frank of met een van die straffen alleen. Wanneer het misdrijf, bedoeld in het eerste lid, gepleegd wordt met bedrieglijk opzet, bedraagt de gevangenisstraf zes maanden tot twee jaar.

§ 2. Hij die, met bedrieglijk opzet of met het oogmerk om te schaden, zijn toegangsbevoegdheid tot een informaticasysteem overschrijdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot vijfentwintigduizend frank of met een van die straffen alleen.

Frank te lezen als € en opdeciemen is bedrag X6.

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 04 okt 2012 18:54

dat het dit gevolg zou krijgen had ik helemaal niet verwacht..., in hoever word hier juridisch zwaar aan getilt? het lijkt wel of ik iemand stalk terwijl ik gewoon benieuwd was of ze haar mond kon houden wat niet zo was dit hel relaas maakt me ziek!!!

Reclame

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 04 okt 2012 18:57

ik ben zonder advocaat geweest&de agent wist me te vertellen dat het 9/10 geklaseert word... Ben hier echt niet goed van!!!!!

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 04 okt 2012 18:59

Stond op uitnodiging dat u advocaat kon raadplegen???
En vermoedelijk ook het wetsartikel??

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 04 okt 2012 19:08

Stond op uitnodiging dat u advocaat kon raadplegen???
En vermoedelijk ook het wetsartikel??
de brief moet ng toekomen vertelde mij de agent die mij straks belde&toen ben ik zo rap als kan naar de politie gegaan om te weten waar ik aan toe was..., wat gezegt is is gezegt kan de relatie niet meer overdoen......... Hoe word daar hedendge mee omgegaan? Die agent kon mij enigsints geruststellen en zelf hoop ik ook dat het minder heet word gegeten maar toch.... Kvoel me nu zo slecht!!!!

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

#7 , 04 okt 2012 19:19

dus ben ik voor de brief met de uitleg al op politie-kantoor geweest maar zou graag duidelijk weten hoe daar mee word omgegaan tegenwoordig? wat ik heb gedaan moest meschien niet maar het was uit nieuwschierigheid en weet zo dingen dacht wel te lezen maar meer kwaads steekt daar niet achter

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 04 okt 2012 19:24

Het is niet aan de politie om te zeggen wat er zal gebeuren.
Het is het parket dat in eerste instantie beslist over vervolgen of niet.
Als uw ex echter gebruikt maakt van haar recht om via burgerlijke partijstelling onderzoeksrechter of rechtstreekse dagvaarding te werken zal het zo wie zo de rechter zijn die zal beslissen.

Dat hangt van zoveel elementen af....
Zijn er andere aangiften/klachten geweest....
Voortdurende lijst van feiten, bedreigingen stalking, vandalisme enz ...
Is het een eenmalig feit.... Wat is er juist gebeurd en hoe is uw ex te weten gekomen wat u hebt gedaan.
Buiten het hacken hebt u mogelijk nog een ander misdrijf gepleegd .... vb laster en of eerroof....
hebt u al een voorbestraffing en bent u een recidivist of bent u op dit ogenblik vrij op proef....
Ik zeg maar dat zijn allemaal elementen die kunnen meespelen.
Indien geen van dit alles ..... kan het meevallen.

peter1977
Topic Starter
Berichten: 16

#9 , 04 okt 2012 19:36

Het is niet aan de politie om te zeggen wat er zal gebeuren.
Het is het parket dat in eerste instantie beslist over vervolgen of niet.
Als uw ex echter gebruikt maakt van haar recht om via burgerlijke partijstelling onderzoeksrechter of rechtstreekse dagvaarding te werken zal het zo wie zo de rechter zijn die zal beslissen.

Dat hangt van zoveel elementen af....
Zijn er andere aangiften/klachten geweest....
Voortdurende lijst van feiten, bedreigingen stalking, vandalisme enz ...
Is het een eenmalig feit.... Wat is er juist gebeurd en hoe is uw ex te weten gekomen wat u hebt gedaan.
Buiten het hacken hebt u mogelijk nog een ander misdrijf gepleegd .... vb laster en of eerroof....
hebt u al een voorbestraffing en bent u een recidivist of bent u op dit ogenblik vrij op proef....
Ik zeg maar dat zijn allemaal elementen die kunnen meespelen.
Indien geen van dit alles ..... kan het meevallen.
merci voor de duidelijke uitleg franciscus!!! Buiten haar facebook&msn gesnuffel van mij is er niets wat mij ten last is bij haar. Het is zo 'n beetje over en weer geloop van haar&ik naar de politie om onozeligheden. Heb ze vrijdag nog gaan melden voor slagen&verwondingen maar word niet vrolijk van die dingen word er zo zuuuuuur van!!!

Terug naar “E-commerce”