Korting geven via facebook

Petter
Topic Starter
Berichten: 9

Korting geven via facebook

#1 , 05 apr 2012 12:07

Hallo iedereen,

Ik zou iets willen vragen voor een vriend van me. Hij heeft een bedrijfje en zou via een facebookpagina 5% korting wil geven als je de pagina 'liked'. Is dit eigenlijk wettelijk en legaal?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirius_Legal
Berichten: 120
Contacteer: Website

#2 , 06 apr 2012 10:03

Beste,

Legaal lijkt het me in principe en op het eerste zicht zeker (al moet er wel even gecheckt worden hoe hij dat precies gaat doen ivm privacywetgeving en direct mailing regels). De WMPC verzet zich niet tegen het principe van het geven van kortingen onder voorwaarden op zich. De manier waarop je dat precies doet kan wel verboden zijn. Dat is bijvoorbeeld het geval als je de consument misleidt, hem onder druk zet, oneerlijke concurrentie voert, ... Even checken is dus altijd aangeraden.

Ook even de gebruiksvoorwaarden van Facebook goed nalezen, want daarin staan heel wat regels hierover. Wij hebben bijvoorbeeld vorige week voor onze cliënten (reclamebureau's, tv-zenders, adverteerders, ...) een seminarie gegeven waarin we o.m. gesproken hebben over het organiseren van wedstrijden op Facebook en de meesten onder hen vielen uit de lucht. Facebook gooit dan ook geregeld wedstrijden van haar pagina's als ze inbreuken vaststelt...).

Ik maak niet graag reclame hier, maar voor dit soort checks hebben we een specifieke dienst beschikbaar via http://www.campaignchecker.be" onclick="window.open(this.href);return false;, die je voor 150 euro binnen 24 uur een gedetailleerd antwoord geeft.

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Reclame

Terug naar “E-commerce”