Bestolen door internetwinkel?

NickyG
Topic Starter
Berichten: 1

Bestolen door internetwinkel?

#1 , 21 feb 2012 16:50

Hey allen,

Om even mijn probleem kort uit te leggen: 6 Januari een bestelling van een telefoon geplaatst op een Duitse webwinkel en betaald via overschrijving. 9 januari hadden ze de betaling ontvangen, hier een bevestiging van mail voor gekregen. In die mail stond ook dat ik een 2e mail mocht verwachten wanneer het product verzonden werd.
2 dagen gingen voorbij zonder iets, wat ik raar vond aangezien het product in stock stond aangegeven. Enkele mails verder blijkt dat het niet in stock is, en zij en hun leveranciers niet wisten wanneer het terug binnen ging zijn. 2 weken later nog altijd hetzelfde. Na wat hulp van een Duitse vriend, ben ik op [een reputatiesite] terecht gekomen, en dat was alles behalve positief. Direct mijn bestelling geannuleerd en geld terug gevraagd. Geen enkel probleem zeiden ze, buiten het feit dat we nu een goede maand verder zijn en ik nog steeds mijn centen niet heb. Ondertussen reageren ze niet meer op mijn mails.

Test-aankoop wilt me niet helpen aangezien ik geen lid ben.

Wat kan ik doen??

Gaat hier jammer genoeg om 425 euro en wil deze wel degelijk terug zien...

Hopelijk kan iemand me helpen.


Mvg,

Nicky G

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee
Berichten: 565

#2 , 22 feb 2012 09:17

Is de webshop aangesloten bij een vereniging met kwaliteitsmerk? Zoals bvb hier in België of Nederland bestaat?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 23 feb 2012 09:10

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611.In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Direct mijn bestelling geannuleerd en geld terug gevraagd‘

“Art.5.Een persoon die woonplaats heeft op het grondgebied van een lidstaat,kan in een andere lidstaat voor de volgende gerechten worden opgeroepen:1.a) ten aanzien van verbintenissen uit overeenkomst:voor het gerecht van de plaats waar de verbintenis die aan de eis ten grondslag ligt,is uitgevoerd of moet worden uitgevoerd.; b) voor de toepassing van deze bepaling en tenzij anders is overeengekomen,is de plaats van uitvoering van de verbintenis die aan de eis ten grondslag ligt:- voor de koop en verkoop van roerende lichamelijke zaken ,de plaats in een lidstaat waar de zaken volgens de overeenkomst geleverd werden of geleverd hadden moeten worden...“[Verordening (EG) nr.44/2001 van de Raad 22 december 2000 = http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 023:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;]

‘6 Januari een bestelling van een telefoon geplaatst op een Duitse webwinkel’

U kan die webwinkel in België voor de rechter dagen,TENZIJ ’anders overeengekomen’.Onderzoek daartoe uw overeenkomst inbegrepen de door u AANVAARDE algemene voorwaarden.

“Arft.4.1.De Europese procedure voor geringe vorderingen(niet meer dan 2000 euro) wordt ingeleid doordat de eiser het standaardvorderingsformulier A van bijlage 1 invult en indient bij het bevoegde gerecht...“(Verordening nr 861/2007/EG 11 juli 2007 = http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 022:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “E-commerce”