wetgeving verkoop online & offline gelijk?

Stijnr085
Topic Starter
Berichten: 2

wetgeving verkoop online & offline gelijk?

#1 , 13 okt 2011 20:29

Beste,

Mijn vraag betreft de wetgeving in online & offline verkoop.

Ik merk dat een aantal producten in de winkel niet mogen verkocht worden gezien ze aanzien worden als geneesmiddel maar niemand deze producten als geneesmiddel kan laten erkennen. (in belgië)

evenwel is er een bedrijf die deze producten toch online verkoopt.( ook in belgië)

Ik vraag mij dus af of er een verschil is in de regelgeving van online & offline verkoop?


dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 13 okt 2011 22:22

Neen, niet bij mijn weten. Een geneesmiddel moet in België erkend zijn.
U mag die websites altijd doorgeven aan de farmaceutische inspectie of in PB naar mij.

Sirius_Legal
Berichten: 120
Contacteer: Website

#3 , 17 okt 2011 14:13

Beste,

Het is absoluut niet zo dat voor geneesmiddelen waarvoor bij verkoop offline een erkenning nodig is, deze erkenning bij verkoop online niet vereist zou zijn.

Meer zelfs, in België is de online verkoop van geneesmiddelen erg strikt geregeld in het KB van 21 januari 2009. Zo mogen online bijvoorbeeld enkel voorschriftvrije geneesmiddelen verkocht worden en moet de verkoper een erkende "real life" apotheek zijn die zijn website heeft aangemeld bij de Orde van Apothekers. Bovendien mag slechts onder bepaalde voorwaarden aan huis geleverd worden.

Websites die geneesmiddelen te koop aanbieden met levering in België werken dus in de illegaliteit.

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Reclame

Terug naar “E-commerce”