advertentie op websites

AndréV
Topic Starter
Berichten: 1

advertentie op websites

#1 , 20 mar 2011 13:28

Ik heb enkele websites, en op enkele staan er google advertenties. Zij leveren mij maandelijks €200 op. Daarbij bied ik ook de mogelijkheid om te adverteren op mijn websites, hierbij verdien rond de €50 per maand.

Ik ben gewoon student, en deze inkomsten zorgen gewoon voor een extra zakcentje. Geen van deze inkomsten wordt aangegeven. Volgend jaar start ik met werken.

Enkele vraagjes hierbij:
- de bedrijfjes die willen adverteren, vragen een factuur zodat ze deze kosten kunnen aftrekken. Is het oké als ik hierop in ga? Zoals jullie zien gaat hier om kleine bedragen, maar ben ik dan verplicht om deze te vermelden op mijn belastingsformulier?
- vanaf hoeveel inkomsten zou het veilig zijn om deze inkomsten te legaliseren? En welke structuur zou het meest voordelig zijn? (bvba, zelfstandig in bijberoep, ...) €250 per maand is niet veel, maar met een kleine inspanning kan ik dit bedrag verdubbelen of verdrievoudigen. Ik heb echter al gelezen op dit forum dat er al gauw 50% belast zal worden... Als ik met een inspanning mijn bedrag verdubbel, maar uiteindelijk evenveel overhoud als nu, dan heb ik niet veel zin om deze inspanning te leveren :)

Erg bedankt voor jullie tips en informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 06 apr 2011 21:57

Hoe gaat u als niet firma een factuur maken.
verplichte vermeldingen oa ondernemingsnummer : BTW nr

Redrum
Berichten: 574

#3 , 08 jun 2011 11:32

- vanaf hoeveel inkomsten zou het veilig zijn om deze inkomsten te legaliseren?
Zeer mooie vraag. :D

Die inkomsten moeten altijd gelegaliseerd zijn. Vandaar termen als legaal, illegaal, wettelijk, onwettelijk...

Anders doe je aan belastingsontduiking. En aangezien die firma's iets op papier willen, ga je vroeg of laat prijs hebben. Dat zal dan duurder uitvallen dan 50% vrees ik.

Reclame

westhoek
Berichten: 395

#4 , 11 jun 2011 01:48

- vanaf hoeveel inkomsten zou het veilig zijn om deze inkomsten te legaliseren?
Zeer mooie vraag. :D

Die inkomsten moeten altijd gelegaliseerd zijn. Vandaar termen als legaal, illegaal, wettelijk, onwettelijk...

Anders doe je aan belastingsontduiking. En aangezien die firma's iets op papier willen, ga je vroeg of laat prijs hebben. Dat zal dan duurder uitvallen dan 50% vrees ik.
Hij heeft zonet geschreven dat ie dat al gedaan heeft.
Hopelijk krijgt ie ooit het deksel op de neus.

Ik had dit jaar ook graag mijn 16.000 euro belastingen gehouden + nog eens 5500 euro aan SZ. (een stuk gaat naar 'arme studentjes')
Ik word ziek van dit soort vragen, op een juridischforum dan nog.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 11 jun 2011 20:33

Inkomsten moet je altijd aangeven ... Ik dacht dat alleen kunstenaars een gunstregeling krijgen. Als het kleine extra inkomsten zijn, kan je die als occasionele inkomsten in deel 2 van de belastingsaangifte steken.

Facturen zal je maar kunnen uitschrijven als zelfstandige of zelfstandige in bijberoep. Of deze statuten het sop de kolen waard zijn, weet ik niet ... dat kan je best eens laten uitrekenen door een boekhouder.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Redrum
Berichten: 574

#6 , 14 jun 2011 09:48

Als het kleine extra inkomsten zijn, kan je die als occasionele inkomsten in deel 2 van de belastingsaangifte steken.
Het belangrijkste woord daar is wel 'occasioneel'. En voor veel controleurs betekent dat hoogstens eenmaal per jaar.

LinkingG
Berichten: 2
Contacteer: Website

#7 , 26 sep 2011 17:20

Is het hiervoor niet opportuun om een bedrijfje in bijberoep op te starten?

Terug naar “E-commerce”