2dehands websites

rocky.simmoni
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

2dehands websites

#1 , 08 mar 2022 10:29

Beste allen,

Ik heb recent van een particulier een aankoop gedaan op een welgekende 2de-hands website in België.
Op vraag van de verkoper, die mij een IBAN-nummer een naam heeft gegeven, heb ik de storting gedaan, maar nu reageert de verkoper niet meer en staat mijn aankoop nog steeds als te koop op de site.

Als je de website beheerder(s) zelf wil contacteren om klacht in te dienen, blijkt dit een onmogelijke opdracht: hun online-klachtenformulier werkt gewoonweg niet. Maakt niet uit welke dag of welke periode in een dag je het formulier invult en probeert te verzenden, het mislukt altijd, maar al de rest werkt prima. Als je dan het nummer probeert dat op de website staat, krijg je enkel een automatische boodschap die verwijst naar hun niet-functionerende klachtenformulier.

Intussen blijft de malafide verkoper mooi verder "verkopen".

Wat kun je hiertegen doen? Naar de politie stappen en klacht indienen heeft totaal geen zin: voor zulke kleine bedragen ondernemen ze niets. Zo heeft een maat van mij 2 jaar geleden een klacht ingediend bij de politie, omdat hij de tickets die hij had aangekocht via dezelfde 2dehands website, nooit ontvangen. Hij had zelfs een GSM-nummer van de malafide verkoper, maar de politie heeft ook dan niets gedaan.

Bij 2dehands kan je niet terecht, bij de politie ook niet, wat dan??? ZIjn deze praktijken de nieuwe en straffeloze manier om wat extra zakgeld te verdienen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding