Online kansspel

Chiren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Online kansspel

#1 , 12 aug 2020 19:31

Geachte
Ik zit met een nieuw concept in m'n hoofd om een online spel te lanceren waar u een veelvoud van uw inzet kan terugwinnen (met een relatief hoge kans ivm vb de lotto).
Het systeem is heel eenvoudig, maar bestaat zover ik zie nog niet.

Het is geen pure loterij (Ook bij een willekeurige trekking van de winnaar is er meestal een probleem. (Het is hier niet willekeurig, maar op basis van een bepaalde rangorde) Deze vorm van winstbepaling is namelijk een loterij en loterijen kunnen enkel worden georganiseerd als zij uitsluitend bestemd [zijn] tot godvruchtige of liefdadige werken, tot bevordering van nijverheid en kunst of tot elk ander doel van algemeen nut. Als zij niet voldoen aan deze voorwaarde, worden zij beschouwd als een verboden loterij en dus als een verboden kansspel.)

(Zoals bij alle kansspelen moet er een inzet, een kans op winst of verlies en een toevalselement aanwezig zijn; check)

Hiervoor is een vergunning vereist door de kansspelcommissie die enkel kan afgeleverd worden aan een instantie die reeds vergund is voor reëele (fysieke) kansspelen als ik me goed heb geïnformeerd?

Indien de samenwerking niet mogelijk is (heb als particulier enkel een idee, zie niet in dat de instantie dit idee niet klakkeloos overneemt en mij in de kou laat staan), kan dit dan vb in de VS (via ltd ofzo) gelanceerd worden, zonder aan de Belgische wetgeving te voldoen?

Alvast hartelijk dank voor jullie input!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 12 aug 2020 19:34

Als het vanuit België georganiseerd wordt (en met Belgische deelnemers), is Belgische wetgeving van toepassing. De aard van de vennootschap speelt hier geen rol.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 aug 2020 12:07

Maar buitenlandse websites of andere fysieke krijgen geen vergunning en of worden gesloten.

Reclame

Chiren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2020 16:31

Alvast bedankt.
Maar ik bedoelde of het dan mogelijk is om een vennootschap onder buitenlands recht op te richten en zo ook België aan te doen?
Mvg

Chiren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2020 16:54

Bedankt.
Dus aankloppen bij een vergunninghoudende instantie (meest laagdrempelige lijkt me een krantenwinkel), daar concept uitleggen en samen uitbreiding vergunning vragen?
Hoe zit dit dan met de winstverdeling? Groot stuk naar de staat? Wil de kansspelcommissie ook een deel vd koek?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 14 aug 2020 18:28

Hoe zit dit dan met de winstverdeling? Groot stuk naar de staat? Wil de kansspelcommissie ook een deel vd koek?
Ik veronderstel dat er geen koek zal zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 14 aug 2020 19:52

Waar om denk je dat de krantenwinkel de vergunde instantie is ?

Dat is een doorverkoper van een aan een andere rechtspersoon vergund kansspel - doorgaans de Nationale Loterij

Terug naar “E-commerce”