Refunds digi licentie software

fuzzy30
Topic Starter
Berichten: 42

Refunds digi licentie software

#1 , 08 jan 2023 20:42

Hallo,
Even paar vragen bij een webshop dat digitale licenties verkoopt.
Men verkoopt enkel de licentie en de software word gedownload via officiele website van bijv. Microsoft..

Er word normaal altijd verteld bij webshops dat een consument een refund kan aanvragen binnen bepaalde termijn ongeacht productomschrijving tenzij een op maat gemaakt product op vraag van klant las ik..., een digitale licentie is denkik iets anders, de klant kan na aanlevering de licentie activeren en gewoon een refund aanvragen maar de shop kan deze niet meer herverkopen..

Ik weet ook niet als het een belgische of nederlandse shop is of de refund-policy hetzelfde is- of mag zijn?

Dit vond ik terug op bepaalde sites en de vraag is, is dit wettelijk volgens Belgische en Nederlandse wet??

---
Helaas moeten we gebruik maken van de bovenstaande regel. Het komt vaak voor dat klanten een ontgrendelingssleutel kopen, het product voor zichzelf ontgrendelen en vervolgens de opname declareren en het aankoopbedrag terugbetaald willen krijgen. Maar dit zou niet de ontgrendelde sleutel zijn, maar de activering zelf. Een terugbetaling van de aankoopprijs na herroeping en teruggave komt derhalve niet overeen met de wettelijke situatie.
---

Wij garanderen dat alle verkochte codes geldig en origineel zijn. Door de aard van het product kunnen wij deze na levering aan de consument niet meer retour nemen en is het niet mogelijk beroep te doen op het herroepingsrecht.

---

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die digitaal worden verzonden. De verkoop is definitief na succesvolle betaling.

Bij het plaatsen van een bestelling met digitale online content wordt u in het bestelproces geïnformeerd dat u akkoord gaat met de bestelling (Digitale download + licentiecode). U gaat er verder mee akkoord dat u uw recht op herroeping van de overeenkomst verliest zodra het downloaden van de digitale inhoud (software) is begonnen.

Let op:

Ontvangen licentiecodes kunnen niet worden geretourneerd.
Ook kunnen fysieke producten waarvan de verzegeling is beschadigd/verbroken niet worden geretourneerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fuzzy30
Topic Starter
Berichten: 42

#2 , 08 jan 2023 21:09

Dit vond ik terug maar er word niet gesproken van aanlevering digitale licenties via e-mail ..

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... d-distance

Thomas_A
Berichten: 2221
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2023 08:36

Zoek op herroepingsrecht. Er zijn wel meer uitzonderingen dan enkel maatwerk.

Producten met een digitale sleutel die onbruikbaar geworden zijn na ingave, zijn ook uitgesloten.

Reclame

Terug naar “E-commerce”