Online platform vraagt bestelling te annuleren

rocky.simmoni
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

Online platform vraagt bestelling te annuleren

#1 , 19 aug 2021 17:27

Hallo iedereen,

Ik heb net een aankoop gedaan bij een welgekende ronde online platform: een product stond afgeprijsd; heb ik dus besteld en betaald.
Nu krijg ik een email van een firma die wellicht via dat platform verkoopt met volgende verzoek:
Door een grote storing in ons systeem van 14:30-15:30 zijn de prijzen op X.com enorm laag geweest. In deze tijdsspan heeft u een bestelling bij ons gedaan op X.com. Helaas kunnen wij niet voor deze prijs uw product leveren. Mijn oprechte excuses voor dit misverstand. Ik wil u graag vragen om uw bestelling op X.com te annuleren. Dit doet u onder het kopje bestellingen -> en dan op annuleren klikken. U krijgt uw geld binnen 2 werkdagen dan teruggestort op uw rekening indien u van te voren heeft betaald, anders zult uw betaalverplichting vervallen.
Het spijt mij zeer en ik hoop op uw begrip.
Mogen ze dit vragen? Moet ik annuleren? Wat als ik niet annuleer?

Iemand ervaring met zulke zaken?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 19 aug 2021 17:29

Hoeveel was het prijsverschil? Een duidelijk vergissing of niet?

rocky.simmoni
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2021 18:52

Hoeveel was het prijsverschil? Een duidelijk vergissing of niet?
Het zijn kleine bedragen, bij benadering:
-item 1: 4€ ipv 11€
-item 2: 3€ ipv 8€

Hieruit uit te maken of het om een vergissing gaat, ik weet het niet? In elk geval, op de website X.com zie ik toch geen enkele melding van een eventuele storing en gevolgen hiervan. Zoiets zou toch duidelijk en zichtbaar gemeld moeten worden, zodra de website laadt, toch?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2220
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2021 08:39

Het is raar dat ze jou vragen om te annuleren. Bij een foute prijs door technisch probleem zou ik eerder verwachten dat ze zelf annuleren.

Ik zou eens horen bij het ronde webplatform. Ik heb een vermoeden dat het een fout was van de verkoper zelf, maar dat ze omwille van hun regels om op Bol te mogen verkopen niet zomaar mogen annuleren.

LYNX XX
Berichten: 2452
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 aug 2021 09:18

Op Bol.com staat normaal : geleverd door Bol of geleverd door verkoper. Daar kan men al zien wie levert.
Wat de prijs betreft is het de verkoper die verantwoordelijk is voor vergissingen. De prijzen bij Bol zijn dagprijzen : kunnen dus van dag tot dag verschillen.
Nota op reclame folders staat ook dikwijls prijzen geldig behalve missingen door zetfouten.

Kijk even naar de nieuwe prijs op Bol, en meldt hun de reactie van de leverancier.
Annulatie gebeurt zoals Thomas_A zegt. Natuurlijk wil de leverancier geen slechte beurt maken bij dit platform.
Of het nu opportuun is om in de clinch te gaan voor zulk klein bedrag ??

Stuur een mail naar klantendienst BOL met hun mail in bijlage.

LeenW
Berichten: 12770

#6 , 21 aug 2021 10:16

Ik vermoed ook dat de verkoper hier een fout heeft gemaakt en - aangezien de wetgeving hier niet aan zijn kant staat - het op deze manier wil redden. U hebt recht op de aankoop tegen de originele prijs.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 24 aug 2021 13:10

4 euro tegen 11 euro lijkt me een redelijke prijs te zijn, is geen zetfout als zou er 4 euro in plaats van 4000 euro staan. Verkoper moet leveren.

Terug naar “E-commerce”