Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Indien u hiernaar op zoek bent, raadpleeg Jureca De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
elsticky
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overname website

#1 , 4 weken 1 dag geleden (14 nov 2018 22:44)

Ik ben actief als zelfstandige in bijberoep en werd gevraagd door iemand onlangs gevraagd of ik een bestaande website kan overnemen. Opzich heb ik hier geen probleem mee maar ik vroeg mij af of degene waardoor de website werd gemaakt hier een probleem in kan zien.

De website werd dus door een derde partij gemaakt en de eigenaar van de winkel heeft voor deze website betaald. Je zou opzich denken dat wanneer hiervoor betaald is zij hier ook eigenaar van is. Maar is zij effectief eigenaar en kan zij zomaar alles laten overnemen door mij?

TomVDJ
Juridisch actief: Nee

#2 , 3 weken 6 dagen geleden (16 nov 2018 13:42)

Wat staar er exact in het contract tussen uw opdrachtgever en de maker van de website? Worden alle intellectuele rechten overgedragen aan de opdrachtgever? In dat geval zie ik weinig problemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “E-commerce”