Voorzitter verkiezingen

Dion
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Voorzitter verkiezingen

#1 , 18 aug 2018 08:33

Ik heb gisteren reeds gehoord dat ze mij willen opvorderen als voorzitter van een telbureau bij de komende verkiezingen. Op zich geen probleem mee.

Alleen valt de verkiezingsdag ongelukkig, gelet ik op deze dag een voetbalwedstrijd heb. Ik heb een contract met de club, die stipuleert dat ik sowieso bij elke wedstrijd een selectiepremie krijg (dus geen kanscontract). Hierop betaal ik 33 % belastingen, geen RSZ.

Is dit voldoende voor de oproeping af te wijzen onder de noemer van werkverlet met een attest van de club? De persoon hield vast dat het een hobby blijft. Beetje jammer dat ze hierop geen rekening willen houden, gelet ik op die gemeente zelf werk... :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 18 aug 2018 12:22

Voetbal is toch een spelletje?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 18 aug 2018 12:56

U kunt nu toch nog niet weten of u die dag effectief geselecteerd gaat worden? Dus dat zou m.i. dezelfde redenering zijn als iemand die nu nog een vakantie gaat boeken om er aan te ontsnappen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 18 aug 2018 14:43

En als voorzitter van een bureau ...dat zijn diegene waar het gerecht zo wie zo een onderzoek zal tegen bevelen.

Dion
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 aug 2018 13:00

Op een blessure of schorsing na zal ik er sowieso bij zijn en de club wilt me een werkattest bezorgen. Is toch weinig verschillend met een flexijob in de horeca waar op je ook soms pas de week ervoor hoort wanneer ze je nodig hebben?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 19 aug 2018 14:35

Horeca is werk. Voetval is en blijft een spelletje. Dat enkele miljoenen mensen er graag naar kijken, verandert daar niets aan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 19 aug 2018 14:51

Maar in dat spelletje zijn er een aantal mensen tewerkgesteld, zij het onder verschillende statuten...

TS zal moeten een keuze maken, maar ik denk dat hij toch best voor dat voorzitterschap zal kiezen; er zijn nu eenmaal van die verplichtingen.

Naar de voetbalclub toe is dit m.i. een geval van overmacht voor TS. Mocht hij ziek zijn, of geblesseerd, dan is dat toch ook zo?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 aug 2018 09:31

Ik zou daar nu precies niet moeilijk over doen en gewoon gaan voorzitten, de gemeente is immers uw werkgever. Hier in de gemeente waar ik woon is het ook algemeen geweten dat men altijd gemeentepersoneel tussen 30 en 50 er uit pikt om voor te zitten en bij te zitten. Om te tellen kiest men vaak tewerkgestelde dertigers. Diegenen die in 1988 geboren zijn hebben dus pech dit jaar :-)

jefke007
Berichten: 1812

#9 , 30 aug 2018 23:37

zouden die dertigers eraan ontsnappen moesten ze ooit aan het gemeentebestuur hebben doorgegeven dat ze werkloos waren, of gaan ze in de kruispuntbank zoeken of je werkt ?

Terug naar “Staatsrecht”