bijzitter verkiezingen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: bijzitter verkiezingen

#16 , 08 mei 2014 21:29

(dat detail is nooit ter sprake gekomen op de zitting, vader wou dat niet.)

Voor de rest denk ik dat er een groot verschil is tussen een baby die wat meer voedingen nodig heeft (8-10 is echt niet meer het geval als ze 4 maanden zijn) en een baby die waarschijnlijk al groentenpap eet en wiens melkinname zich beperkt. En vooral ook het feit dat dat misschien hier gewoon niet de waarheid zou zijn.
onze baby is 14 weken en 5 dagen (=3,5 maand) en zit aan die 8-10 voedingen hoor, m'n vriendin gebruikt BV niet als excuus.
Ik lees nergens van TS 'ik moet borstvoeding geven'. Ik lees: 'Ik heb geen zin om te gaan en wil mijn kind gebruik als een excuus, op welke manier kan ik dat doen?'

't is dan ook spijtig dat er hier op een juridisch forum iemand aan een excuus wordt geholpen om niet te moeten gaan zitten, nadat ze duidelijk heeft gezegd dat ze gewoon niet 'wil' gaan. Op andere topics krijg je vaak de reactie van een moderator, ''t is hier een juridisch forum, geen 'we zoeken uit hoe we de wet kunnen omzeielen forum'.

Bon, mijn excuses alvast voor het antwoord, moest het te hard off topic zijn.
't gebeurt me niet vaak, maar dit moest me van het hart.
't is idd niet de bedoeling om te foefelen, laat dat duidelijk zijn. BV moet gebruikt worden waarvoor het dient, voor de baby, niet voor het comfort van de mama.

@denlowie: niemand geeft haar hier de raad om de huisarts valsheid in geschrifte te eisen. Gezien ik overigens 1x vrijwillig & 1x in de plaats van m'n vriendin ben gaan tellen denk ik dat ik een van de laatsten ben om mensen NIET te laten tellen (nu zie ik het vrijwillige niet zitten omdat ik aan het verbouwen ben).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#17 , 26 mei 2014 12:14

Bon, 't is gepasseerd. Ik ben benieuwd of TS geweest is of niet?

Ik wel, ben vrijwillig gebleven, ben daar uitvoerig voor bedankt geweest door een mevrouw die ook opgeroepen was, maar naar een comunniefeest moest. En weet je, 't was nog wel eens fijn! Misschien dat ik binnen twee jaar wel vrijwillig ga :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 mei 2014 13:39

Mmm, als ik onze "zitters" daar zag zitten: glaasje wijn, trappistje, blokje kaas,... zag mij er niet ongezellig uit, eerlijk gezegd. OK, je bent je zondag kwijt, maar ik ben rond half 10 gaan stemmen (en ze waren dus al aan het aperitieven, precies), dus uw voormiddag is er sowieso aan dan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Staatsrecht”