Stadsbestuur weigert wilde dieren te vangen.

sylvain12
Topic Starter
Berichten: 38

Stadsbestuur weigert wilde dieren te vangen.

#1 , 27 jan 2014 11:44

Een vraagje. Er lopen hier wilde kippen en hanen in de buurt. Dit is al enkele jaren zo. De stadswerkers hebben in het verleden enkele pogingen gedaan om ze te vangen, maar ze geven het altijd op wanneer er nog zo'n 3-4 kippen van de oorspronkelijke 10-15 overblijven. Naar mijn mening is hun vangactie ook niet echt bepaald professioneel gecoördineerd. Spijtig genoeg zijn dit telkens kippen en een haan die overblijven. Gevolg: om de zoveel tijd weer 5-10 nieuwe kuikens.

Nu is er hier één gezin dat steeds de kippen voedert ondanks het verbodsbord en de vangkooien dichtgooien. Het stadsbestuur besliste daarom om hier geen vangacties meer te doen, wegens de sabotage acties. Eerlijk gezegd storen die kippen mij niet erg en dat gezin doet het uit de (foute) gedachte dat ze de dieren helpen met ze hier te houden, maar ik stoor mij echter aan het principe dat het stadsbestuur zomaar weigert hier iets aan te doen. Dus als één iemand constant sluikstort in een woonwijk, kan men bijvoorbeeld gewoon nog weigeren op te ruimen of zo? Is dit wettelijk?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding