Pagina 1 van 1

inzage documenten

Geplaatst: 21 feb 2010 02:25
door jodvo
Beste forumleden, hopelijk kan iemand mij helpen met volgende vraag:

Een tijdje geleden nam ik deel aan de selectieprocedure van de politie.
De resultaten die ik toegestuurd kreeg vielen erg tegen.
Ik zal dus kortelings om feedback vragen, en zou dan ook meteen de vraag stellen of ik de documenten die op mijn persoonlijke selectie betrekking hebben kan opvragen of inzien.
Kan iemand mij bevestigen of ik het recht heb op inzage van deze documenten via bijvoorbeeld "de wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer" of de openbaarheid van bestuursdocumenten.

Alvast dan voor uw antwoorden!

Geplaatst: 22 feb 2010 10:25
door j.demoor
“Art.4.Het recht op het raadplegen van een bestuursdocument van een federale administratieve overheid en op het ontvangen van een afschrift van het document bestaat erin dat eenieder, volgens de voorwaarden bepaald in deze wet, elk bestuursdocument ter plaatse kan inzien, dienomtrent uitleg kan krijgen en mededeling in afschrift ervan kan ontvangen. Voor documenten van persoonlijke aard is vereist dat de verzoeker van een belang doet blijken...”(11 APRIL 1994. - Wet betreffende de openbaarheid van bestuur).

“Art.8.§ 1. Er wordt een Commissie voor de toegang tot bestuursdocumenten opgericht...§ 2. Wanneer de verzoeker moeilijkheden ondervindt om de raadpleging of de verbetering van een bestuursdocument te verkrijgen op grond van deze wet,met inbegrip van het geval van uitdrukkelijke beslissing tot afwijzing bedoeld in artikel 6, § 5, derde lid, kan hij een verzoek tot heroverweging richten tot de betrokken federale administratieve overheid. Terzelfdertijd verzoekt hij de Commissie een advies uit te brengen.”(11 APRIL 1994. - Wet betreffende de openbaarheid van bestuur).

“Art.7.De zetel van de Commissie is gevestigd binnen de gebouwen van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken.”(29 APRIL 2008. - Koninklijk besluit betreffende de samenstelling en werkwijze van de Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten).

Geplaatst: 24 feb 2010 21:01
door jodvo
Beste,

Dank voor uw antwoord.

Ik heb vandaag telefonische mijn feedback gekregen. Na het gesprek vroeg ik dan ook of ik afschrift kon krijgen van de documenten + wat mij net allemaal aan telefoon gezegd was. Dit zou blijkbaar niet mogelijk zijn omdat er enkel "telefonisch feedback" kan gegeven worden en de werkdruk niet toelaat om schriftelijk te antwoorden.

Misschien best mijn vraag eens aangetekend versturen?

Mvg!