Mag je de huurder verbieden om reclamepanelen te plaatsen

Sara VD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag je de huurder verbieden om reclamepanelen te plaatsen

#1 , 08 dec 2019 21:22

Is het mogelijk om in de huurovereenkomst (geen handelshuurovereenkomst) te verbieden dat de huurder reclamepanelen (met in het bijzonder politieke panelen) plaatst in de voortuin? Gelieve het antwoord te onderbouwen met de bijhorende artikelen uit het BW. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 dec 2019 21:24

neen

maar men kan op lokaal vlak als gemeentebestuur wel bepaalde regels opleggen over het plaatsen ervan

Evi (Odos)
Berichten: 353
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 09 dec 2019 09:11

Huiswerk?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2019 09:12

veel gemeentes hebben verordeningen om de wildgroei aan reclame en publiciteit te verminderen, maar als ik mij niet vergis is verkiezingsreclame een heel apart geval.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 09 dec 2019 11:23

veel gemeentes hebben verordeningen om de wildgroei aan reclame en publiciteit te verminderen, maar als ik mij niet vergis is verkiezingsreclame een heel apart geval.
Wat brievenbussen betreft in elk geval wel : een bordje "géén ongeadresseerd reclamedrukwerk" helpt niet : het is officieel geen reclame maar informatie.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Staatsrecht”