Belgie verlaten met 23k schulden

Lp44
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belgie verlaten met 23k schulden

#1 , 19 apr 2024 01:19

Wegens financiele problemen ben ik tijdelijk verhuisd naar Portugal.

In Belgie blijven er echter meerdere kredieten achter van zo een €23.000 die ik niet kan betalen.

De bedoeling is om geld te verdienen in het buitenland, en binnen 2-3 jaar terug te keren en die consumentenkredieten (visa, cofidis) terug te betalen.

Hoef ik iets te vrezen terwijl ik in Portugal zit (politie ezv)? Normaal gezien heeft niemand mijn adres en zelfs het land waar ik zit... ik heb mezelf uitgeschreven bij de gemeente en de verkeerde bestemming aangegeven (Polen ipv Portugal)

Mijn identiteitskaart is tot 2033 geldig dus ik hoef het niet te verlengen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2024 06:37

Die kredieten worden niet bevroren omdat u zich uitschrijft. Intresten lopen door, maar ook alle inspanningen om u te contacteren en juridische procedures worden u mooi aangerekend als u ooit weer opduikt.

Voor uitgevers van consumentenkredieten zijn langdurige wanbetalers geen last, maar enkel winst.

Hoe betaalt u belasting op wat u daar verdient? Wat als u ziek wordt en nergens meer verzekerd bent?

Reclame

Terug naar “Staatsrecht”