Nieuwe website ivm ouderverstoting en oudervervreemding

elsje
Topic Starter
Berichten: 109

Nieuwe website ivm ouderverstoting en oudervervreemding

#1 , 30 okt 2008 11:41

Definièring ouderverstoting:
:Tijdens of na een echtscheidingsprocedure of een ander conflict tussen twee partners kan èèn van de partners de andere partner moedwillig verstoten.In de meeste gevallen is de verstotende partner de moeder. In zeldzame gevallen kan dit ook de vader zijn. De verstotende partner heeft als doel de ex-partner volledig uit het leven van zichzelf en de kinderen te bannen.
Kinderen gaan dan al dan niet bewust over tot kopieergedrag van de verstotende ouder en dat kan tot oudervervreemding leiden.
Zowel de kinderen als de verstoten ouder lopen emotionele en psychologische schade op.:



INFO:ouderverstoting en oudervervreemding
Website: www.ouderverstoting.nl; www.ouderverstoting.be
Forum voor moeders van kinderen met het ouderverstotingsyndroom
syndroom PAS, parental Alienation Syndrome:
http://ouderverstoting.yourbb.be

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
STAAT
Berichten: 19

#2 , 02 jan 2011 14:31

Mijn ervaring over ouderverstoting in een paar woorden uitgelegd,ik ben gescheiden van mijn ex(na overspelvaststellingen),toch heb ik nog toegestemd met een co-ouderschap en onderlinge overeenkomst,van zodra dit was ondertekend bij de notaris,vanaf dan beginnen de kinderen zich tegen mij te keren,dit nam ongelooflijke proporties aan ,dit tot mijn zoon op zijn 18de alleen is gaan wonen,nadien begon hetzelfde probleem met mijn dochter(15jaar).
Dan heb ik hulp gezocht en is er gezinsbegeleiding gestart voor mijn dochter,dit was via (lees aandachtig de kleurrijke folder van)namen plaatsen NIET toegestaan ,de gezinsbegeleidster(lees aandachtig) Y geeft de gezinsbegeleiding, de doelstelling was het (hard)drugprobleem van mijn dochter aan te pakken, en mij en mijn dochter terug dichter bij elkaar te brengen, al snel moet ik vast stellen dat mijn kind zich nog meer tegen mij keert zelfs haatdragend wordt,er volgd dan een sociaal onderzoek,dan moet ik mij komen verantwoorden bij de jeugdrechter,en deze zet tot 3maal toe de kers op de taart, de1ste maal verwijzing naar het milieu van de vader(toen daar het harddrugmileu) de 2de maal blijft het eerste vonnis van kracht,zelfs na het afgeven van de bewijsstukken waar ik mij moest voor komen verantwoorden,in het vonnis wordt geformuleerd dat ik verstrengeld zit in mijn gelijk,onjuist ik streef enkel naar waarheid en gerechtigheid(maar bestaat dit nog binnen justitie ?),3de maal wordt mijn dochter verhoord in opdracht van de jeugdrechtbank,over feiten die in geen enkele PV zijn terug te vinden,dit was voor mijn dochter de reden om mij nogmaals de rug toe te keren,dit dankzij professionele mensen en mensen met mensenkennis(de waarheid van dit verloop kan u komen lezen na afspraak martine.staat@telenet.be,en trek dan zelf uw conclusie.)

STAAT
Berichten: 19

#3 , 03 feb 2011 16:34

Op deze vragen en veel meer kan ik een duidelijk en WAAR antwoord laten lezen;
-Acht u het voor mogelijk dat het coouderschap teniet gedaan kan worden door de ouder waar het (HARD)DRUGPROBLEEM plaats vond en hij hier van op de hoogte was?
-Acht U het voor mogelijk dat een gezinsbegeleiding,een sociaal onderzoekster en een jeugdrechter daar aan meewerken?
-Acht U het voor mogelijk dat een jeugdrechter uw kind verwijst naar dit HARDDRUGMILEU?
-Acht u het voor mogelijk dat een gezinsbegeleiding en het sociaal onderzoek die van dit alles op de hoogte zijn daar aan mee werken tot dat de vader zijn doel heeft bereikt en helpen zo uw kind nog meer tegen de moeder op te zetten?(zie basis info ouderverstoting.be)
-Acht U het voor mogelijk dat de gezinsbegeleiding ,de sociaal onderzoekster en de jeugdrechter er voor zorgen dat je als moeder GEEN inspraak meer hebt in de opvoeding van uw dochter?
-Acht U het voor mogelijk dat uw dochter door de politie word ondervraagd over feiten die in geen enkele PV zijn terug te vinden en dit in opdracht van de jeugdrechter,en dit voor de dochter de reden is om opnieuw de moeder de rug toe te keren?
-Acht U het voor mogelijk dat vanaf de gezinsbegeleiding van start ging mijn dochter meer haatdragend werd en hierdoor 4maande bij de moeder is weg gebleven?
-Acht U het voor mogelijk dat aan geen enkele PV van 2009 gevolg is gegeven,hierdoor werd de vader SUPER machtig om het kind naar zich te trekken en hadden de DRUGPROBLEMEN mischien vroeger aangepakt kunnen worden?
-Wat denkt U een kind dat dagelijks haar drugs(soft of HARD)gebruikt, een vader die dit oogluikend toelaat en een bezorgde moeder die haar kind wil redden van de afgrond,welke keuze zou dat kind(puber 15 jaar) maken, bij welke ouder zou ze willen wonen wonen denk je?
-Acht U het voor mogelijk dat wanneer een bezorgde moeder hiervoor aan de alarmbel gaat hangen,en het gevolg hiervan is dat het kind bij de moeder word weggehaald door de jeugdrechter en zij vervolgens het kind verwijst naar het milieu van de vader het HET HARDDRUGMILIEU(waarvan de jeugdrechter op de hoogte is)DENKT U DAT DIT IS KUNNEN GEBEUREN?
-MEER INFO VOLGD NOG HIER OP HET FORUM.
-De mensen die al gereageerd hebben dank hiervoor U steekt mij een HART ONDER DE RIEM en je bent een steun voor mij.

Reclame

STAAT
Berichten: 19

#4 , 16 feb 2011 14:58

-Acht U het voor mogelijk dat ouderverstoting niet word erkend door de jeugdrechtbank ?integendeel zij formuleren het als volgd ''de minderjarige is slachtoffer van de conflicten tussen de ouders''zou de jeugdrechter op deze manier de werkelijkheid willen afzwakken?
-Acht U het voor mogelijk dat de vader zonder enig overleg met de moeder (mij)en zonder enige toestemming van mij ,mijn kind bij mij weghaald dit in samenspraak met de gezinsbegeleiding die het zelfs nodig achte de laatste spulletjes van mijn dochter bij mij te komen ophalen?(waar ik uiteraard geen toestemming toe heb gegeven)waarom wilde de gezinsbegeleiding dit zo graag?om mijn dochter op die manier te overtuigen ,kijk uw moeder heeft er geen probleem mee of kijk je bent niet meer welkom bij uw moeder of wat denkt U?
-Acht U het voor mogelijk dat er nu plots na 1.5jaar(na opmaak van PV) huiszoekingen gebeuren bij personen die mijn minderjarige dochter van drugs hebben voorzien en samen hebben gebruikt met haar,dit wel op de LOKATIE BIJ DE VADER?
,dit word ook nu wederom in mijn schoenen geschoven en moet ik mij voor verantwoorden naar mijn kind toe is dit de subtiele werking en aanpak van de jeugdrechter?

-Acht U het voor mogelijk dat een jeugdrechter altijd gelijk heeft ,NOOIT een verkeerde beslissing neemt ,en hoe eenvoudig het is om dit waar te maken? zou dit zijn omdat ze HOOG van de TOREN blaast het gaat over NU en de TOEKOMST van mijn kind?dus de uitspraak van een half jaar geleden om mijn kind te verwijzen naar de plaats waar het harddrugmileu plaats vond is hiermee van tafel geveegt, het gaat over NU en niet meer over een half jaar geleden toch?haar uitspraken worden die geformuleerd zodat de WAARHEID niet aan het licht zou komen?wat ik mij afvraag is wat bedoeld de jeugdrechter met de toekomst van mijn kind(lees http://www.ouderverstoting.be" onclick="window.open(this.href);return false;),zou deze denken van zodra mijn kind 18 is ben ik er als jeugdrechter vanaf?en wie draagt dan de gevolgen?en wie is dan verantwoordelijk?DE JEUGDRECHTER?DE SOCIALE DIENST?DE GEZINSBEGELEIDSTER?,DE VADER? zouden al deze partijen bijdragen tot OUDERVERSTOTING?of worden dan deze gevolgen ook in mijn schoenen geschoven ?gelukkig kan ik U op al deze vragen een duidelijk antwoord van waarheid laten LEZEN

STAAT
Berichten: 19

#5 , 03 apr 2011 10:09

Test ben benieuwd of ik wederom niets op het forum kan zetten of het verloop wel kan melden

STAAT
Berichten: 19

#6 , 03 apr 2011 13:33

De werking van gezinsbegeleiding namen plaatsen NIET toegestaan,de sociale dienst met als consulente Mevr. namen plaatsen NIET toegestaan die de volledige zaak dient op te volgen,de nodige onderzoeken dient te doen (en dit uiteraard NIET doet),zelfs mijn aanzoeken tot onderzoek negeert,zelfs beweert dat een inspecteur van jeugd en gezin(deze is op de hoogte van de waarheid),NIET gehoord kan worden(natuurlijk anders leidt zijzelf,de gezinsbegeleiding en de jeugdrechter gezichtsverlies),nu word mij gemeld doornamen plaatsen NIET toegestaan dat er terug een overleg is(wederom zonder die inspecteur),om de jeugdrechter advies te geven over lopende zaken(ook het stopzetten van de begeleiding bij de vader enz.),zou ik als moeder nu mijn plan moeten trekken na al de schade die ALLE BETROKKEN PARTIJEN(gezinsbegleiding,de sociale dienst,de jeugdrechter en de vader) hebben aangericht,en gaan zij allemaal op hun profesionele sokjes er onderuit zien te muizen?
Ik hou u verder op de hoogte over de werking van de jeugdrechtbank,namen plaatsen NIET toegestaan en namen plaatsen NIET toegestaan met als professionele gezinsbegeleidster namen plaatsen NIET toegestaan,(zo noemt ze zichzelf en deze heeft kennis opgedaan bij de weeskindjes van Mali.......(?).Ik heb mij als moeder neergelegd bij het vonnis van namen plaatsen NIET toegestaan(jeugdrechter),daartegen in beroep gaan is zinloos,maar ik heb de sociale dienst wel gemeld dat er een map ter inzage zal aangeboden worden voor geïntresseerden(over het verloop van de waarheid).Dit na het bevestigen,wijzigen,herzien of intrekken van het vonnis.Tevens ben ik gestart met een 2de map die zal gaan over(fantastische)referenties van bovengenoemde partijen(bv. "namen plaatsen NIET toegestaan is corupt"),heeft u ook referenties en wil u die toevoegen aan deze referentiemap,stuur dan naar martine.staat@telenet .be

STAAT
Berichten: 19

#7 , 28 sep 2011 11:40

Het eindresultaat leest u hier op het juridisch forum-aktuele thema's-falende rechters,dank u voor uw intresse

delady
Berichten: 547

#8 , 20 feb 2012 14:34

wij hebben ook een dochter die aan oudersverstoting doet sinds ze op 13j leeftijd een relatie is gestart met een 24j, inmiddels is ze zodanig ontspoord dat ze alle werkelijkheid begint te verliezen, zm-gedachten,en exxxxxxxtreem verliefd op die vent ondanks contactverbod aan beide kanten, bijna dagelijks breken ze dit en ergste dat het in de hand wordt gewerkt door instelling omdat maar van ruzies thuis uit gaan, alleen, ze kunnen geen vb geven!!inmiddels, liegt, bedriegt en steelt ze van ons, verschrikkelijk hoe ze is geworden onder invloed van die man,schopt, slaat of bijt naar ouders,enz...en bij oudersverstoting is het van groot belang dat de "goede" ouder zoveel mogelijk contact heeft met kind, maar kind wijst ons af, onder invloed van die vent die haar bijna dagelijks zien en wij, wij gaan haar na 3 weken nog eens kunnen spreken, die instelling weten echt niet hoe ze meer en meer vervreemdt en dit kan, als dit in stand wordt gehouden, dan nooit meer goed komen!psychologe stond er echt niet voor open, huisarts zou het onderzoeken
je staat gewoon, gefrustreerd, machteloos en je kan niks doen en terwijl onze dochter zich maar meer en meer afstoot :(
waar is ons meisje voor ze die vernietigende vent leerde kennen?wat kunnen wij doen dat ze dit onderzoeken?

delady
Berichten: 547

#9 , 20 feb 2012 14:54

wie kent een psychiater, bekend met dit pas-syndoom, dringend aub, elke dag verloren, is elke dag verwijdering en verstoting en binnenkort zijn we ze kwijt!

delady
Berichten: 547

#10 , 11 apr 2012 22:18

kom ik deze avond terug op dit topic uit en sindsdien heeft "onze" jeugdrechter beslist een 11 jaar oudere man met een verleden "bezoekrecht" te geven aan een 14j in de instelling, verdere uitleg staat op de site,

blijft mijn vraag nog altijd: kan ouderverstoting gebeuren tussen ouders en een derde??
en dan blijft ook nog "het monopolierecht" van jeugdrechtbanken zoals "staat" hier beschreef waar je als ouder(s) machteloos tegen staat!

dit zijn schrijnende verhalen die openlijk moesten komen in kranten!!

Terug naar “Nuttige sites”