herenhuis omgebouwd tot appartementen

herman1948
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

herenhuis omgebouwd tot appartementen

#1 , 20 feb 2019 19:08

Ik wil een opbrengsteigendom kopen. Het betreft een oud herenhuis dat zonder vergunning omgebouwd is tot 3 appartementen.
Loop ik risico's en zo ja, welke ? Kan dat geregulariseerd worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 feb 2019 20:19

Hangt er van af of het brandveilig is, en voldoet aan de Vlaamse wooncode. Als dat nite zo is kunnen de kosten zeer hoog oplopen .

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 16:49

spring binnen bij de dienst stedenbouw, die zal u kunnen vertellen of de opsplitsing in meerdere wooneenheden nog geregulariseerd kan worden.

En zorg inderdaad voor een conformiteitsattest voor elk van de eniteiten (ideaal is om dit attest te laten opstellen in de periode tussen twee huurders in)

Reclame

herman1948
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2019 18:05

Ik ben alleen geinteresseerd om het te kopen. Als ik nu naar de administratie ga om informatie dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok en breng ik de huidige eigenaar misschien in problemen en dat is niet mijn bedoeling.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 feb 2019 19:51

Maar je brengt mogelijks andere kandidaat kopers in de problemen

herman1948
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 feb 2019 15:23

Het is niet mijn ambitie om alle overtreders op immoweb bij de lurven te vatten.
Ga passen voor de aankoop, wel bedankt voor de reactie.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 feb 2019 15:46

Tjah, als je als eigenaar iets te koop zet dan wéét je dat mensen stedenbouwkundige informatie gaan opvragen. Dat is één van de verplichte bijlagen bij een akte, zo'n stedenbouwkundig uittreksel. Ik zou mij dan ook als potentiële koper niet laten afschrikken door het feit dat je info moet vragen bij stedenbouw. Wel in tegendeel, ik zou persoonlijk nooit een compromis voor een pand tekenen, of een bod uitbrengen voor ik langs stedenbouw ben geweest...

Terug naar “Kopen”