Koper heeft bod aanvaard; wat nu?

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

Koper heeft bod aanvaard; wat nu?

#1 , 05 feb 2019 08:33

Ik heb mijn huis te koop gesteld zonder immo.
Nu had ik een bod gekregen van potentiele kopers en heb ik een tegenbod gedaan. (via mail)
Ze zijn nog eens komen zien; wat opmeten en zijn akkoord gegaan. Ze hebben dan ook bevestigd via mail met opschortende voorwaarden.

Ik zou graag correct antwoorden dat ik akkoord ga en had graag een voorbeeldtekst gehad van wat hier allemaal moet in staan.
Zij hebben hun notaris er ook in vermeld en deze is anders dan de mijne.

Hoe moet het nu verder?
Moet ik contact opnemen met mijn notaris of gaan zij dan naar hun notaris moeten en zo dan alles opstarten om de verkoop te regelen?

Vriendelijk bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 feb 2019 10:13

Neem best een eigen notaris. Dat kost geen cent meer, en hij kan gemakkelijker eventuele fouten van de andere notaris zien

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 05 feb 2019 10:36

Ik zou niet wachten om uw notaris aan het werk te zetten. Hebt u al alle nodige info over het huis ?
Bodemattest , EPC , elektriciteitskeuring, overstromingsgevaar, recht van voorkoop.... allemaal dingen die best in de compromis vermeld worden, en die kan uw notaris snel aanvragen...

Hij/zij kan ook nazien of de gevraagde opschortende voorwaarden een beetje redelijk zijn.

Reclame

Terug naar “Kopen”