Partijdige notaris?

David.je
Topic Starter
Berichten: 30

Re: Partijdige notaris?

#16 , 24 jan 2019 10:40

Dag allemaal,

We hebben de notaris ondertussen een e-mail geschreven waarin we punt voor punt de opmerkingen van de verkoper weerleggen en eindigen met de stelling dat het geblokkeerde geld aan ons moet worden overgemaakt. Ik ben zelf benieuwd naar het antwoord, maar waarschijnlijk gaan we daar weer een dag of 10 op moeten wachten. Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt iedereen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 24 jan 2019 13:19

Met of zonder akkoord van notaris en verkoper, de gelden mogen niet gedeblokkeerd worden zonder uw akkoord, tenzij er een gerechtelijke beslissing zou zijn...

David.je
Topic Starter
Berichten: 30

#18 , 24 jan 2019 17:16

Beste bosprocureur,

Ik vrees ook dat het zal uitdraaien op een bezoekje aan de vrederechter. Mijn vermoeden is dat diegene die het geld gedeblokkeerd wil krijgen, daar een vonnis voor nodig zal hebben en anders blijft het geld nog jaren geblokkeerd staan.

We zullen zien... ik post hier nog wat er uit de bus komt.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 24 jan 2019 17:24

Als het over meer dan 5000 EUR gaat moet u naar Eerste Aanleg en niet naar Vredegerecht.
Opletten dat u niet meer kosten maakt dan het bedrag waarover het gaat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 jan 2019 18:09

De notaris zal dat geld maar vrijgeven met het akkoord van beide partijen of een beslissing van de rechter. U moet dus de verkoper in gebreke stellen om zijn akkoord te geven, of beter nog een akkoord met de verkoper afsluiten. Je kan beter wat water bij de wijn doen, een procedure kost je altijd geld.

mbbs1024
Berichten: 474

#21 , 24 jan 2019 23:40

Verstuur de ingebrekestelling zeker aangetekend, niet per mail !!!!

David.je
Topic Starter
Berichten: 30

#22 , 25 jan 2019 11:24

Beste Roharro,
Het bedrag is kleiner dan €5000, dus zal het vredegerecht volstaan. Maar vooralsnog zijn we nog niet zo ver. We zullen eerst kijken wat de reactie van de verkopers nu is.

Dus beste Scorpioen en mbbs,
Die in gebreke stelling is misschien niet nodig. Ik hoop dat de verkopers zelf zullen inzien dat hier eigenlijk geen discussie mogelijk is. De akte is niet voor interpretatie vatbaar. Eenieder die onze badkamer ziet, zal het erover eens zijn dat deze niet volgens de regels van de kunst afgewerkt is (en dan heb ik het niet alleen over de schilderwerken). Je moet zelf geen vakman zijn om dit te kunnen vaststellen. Ik betwijfel zelfs of we met het geblokkeerde bedrag zullen toekomen om de boel, die ze er van gemaakt hebben, recht te trekken. We hebben de verkopers het voorstel gedaan om hiervoor een vakman aan te stellen en deze te betalen van de gelden die nog geblokkeerd staan. We waren bereid om een eventueel overschot te laten deblokkeren. Zij wilden hier echter niet op ingaan en hebben met een wel erg kromme interpretatie van de akte geëist dat wij hen het volledige bedrag zouden laten. Dat gaan wij natuurlijk niet doen.

Ik laat nog weten wat er uiteindelijk uit de bus komt.

Bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Kopen”