Opschorting bod wegens foutieve informatie

MajorT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opschorting bod wegens foutieve informatie

#1 , 09 jan 2019 11:21

Ik heb een bod uitgebracht (in de vorm van een ondertekend document) voor een appartement er van uitgaand dat ik ook eigenaar zou worden van een stuk kelder. Tijdens het opstellen van het compromis blijkt nu dat deze kelder nooit eigendom was van de verkoper en dat dit in gemeenschap is van het appartement. In het door mij ondertekend bod staat ook dat de kelder wel privatief zou zijn en mijn eigendom zou worden. De schattingsopdracht die ik bvb heb laten uitvoeren heeft ook rekening gehouden met de kelder omdat de eigenaar en daardoor ook het immo kantoor er van overtuigd waren dat de kelder wel privé eigendom was.

Mijn notaris die het compromis heeft nagelezen laat mij nu weten dat ik juridisch géén eigenaar word van deze kelder en zit ik met de volgende vragen:

1. De waarde van het volledige appartement is minder dan de waarde van appartement waarvan ik dacht dat ik een bod op deed, alsook wat de verkoper dacht dat hij aanbood. Er zou dus iets van de prijs moeten.
2. Het door mij ondertekend bod kan door mij opgeschort worden als ik alsnog beslis om niet verder te gaan met de aankoop, zonder een vergoeding aan de verkoper / immo kantoor verschuldigd te zijn.

Zijn deze bemerkingen terecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 jan 2019 12:20

Jazeker.
Ze kunnen datgene niet (volledig) leveren waarvoor u een bod hebt uitgebracht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 jan 2019 15:28

Je had je kunnen informeren bij de syndicus

Reclame

Terug naar “Kopen”