Sociale koopwoning en 1 jaar naar het buitenland voor werk

reibo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sociale koopwoning en 1 jaar naar het buitenland voor werk

#1 , 08 jan 2019 09:34

Ik heb een contract gekregen in Zwitserland voor 1 jaar. Ik zou dit graag tekenen maar zit met het volgende probleem/vraag.

Ik kocht in 2013 een sociale koopwoning, waarin de bewoningsplicht voor 20 jaar staat (anders kan een boete of de herinkoopingsrecht opgeroepen worden).
Als ik de Zwitserse wet volg dan moet ik mij daar inschrijven omdat ik meer dan x aantal werkdagen daar tewerkgesteld zal worden.

Ik wil mijn huis niet verkopen en ook niet verhuren. Nu vraag ik me af of dat ik dan ook een boete moet betalen omdat ik 1 jaar in het buitenland ga wonen/werken. Ook zou ik graag weten of ze dan het herinkoopingsrecht kunnen inroepen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 08 jan 2019 09:50

Volgens mij kunnen ze ofwel schadevergoeding ofwel wederinkopen, allebei kan niet. Mogelijk kan er wel onderhandeld worden om de schadevergoeding te betalen maar dat u de woning wel mag houden.

Reclame

Terug naar “Kopen”