Bedrogen door verkoper en notaris

KJ86
Berichten: 2663

Re: Bedrogen door verkoper en notaris

#16 , 09 jan 2019 16:47

De vraag is ook in welke mate dat er niet gebouwd mag worden. Als je er voldoende energie insteekt, kan je veel goed krijgen. Ik heb al mensen een volledige winkel weten inplanten in de agrarische zone via een rup. Wat denk je dat Bart Verhaeghe aan het doen is met Uplace. Voor zoiets moet je eerst de zone creëren om dan het project te realiseren.
Wat is eigenlijk het probleem met de grond naast het huis? Moet je niet eerste ten volle uitzoeken of dat er op stedenbouwkundig vlak geen mogelijkheden zijn om uw droom alsnog te realiseren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 09 jan 2019 17:06

Ga na of je een afwijking kan krijgen.
Sommigen lukt dat blijkbaar, bij anderen niet.
Moet via openbaar onderzoek. Gemeente zou u moeten kunnen inlichten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 09 jan 2019 17:32

Een rooilijn is een mogelijke toekomstige . Alle bouwsels die, na de vaststelling ervan, erop worden gebouwd, worden niet vergoed bij een latere onteigening. Indien die rooilijn maar een meter achteruit is gegaan, kan je wel nog bouwen achter die nieuwe rooilijn. Tenzij natuurlijk als heel het huis ervoor staat, dan ben je alles kwijt, maar dan mocht het huis zelfs helemaal niet verkocht worden.
Ga op de gemeente navragen wat wel nog mogelijk is..

Reclame

Duikbootje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 jan 2019 19:00

Het probleem is dat verschillende huizen moeten verdwijnen voor de aanleg van een baan en zolang er een KB is blijft het rooilijnplan van kracht ook al komt er geen baan . Het gaat dus niet alleen over die garage die ik had willen bouwen waar de eigenaar wel dergelijk op de hoogte was maar ook over de woning zelf . Want wie koopt er nu een woning die mogelijk kan onteigend worden en dan is er ook nog het probleem bij de gemeente : zij weigeren informatie te geven als je geen eigenaar bent van de woning / grond . De eigenaar , notaris en de gemeente werkten onder één hoedje al kan je dat moeilijk bewijzen . Ik ben afgegaan op een artikel waarin stond ; huis met stukje oprit en garage . bij aankomst bleek er geen garage te zijn en hij dreef de prijs nog omhoog . Toen had ik geweigerd om het te kopen omdat er geen garage aanwezig was en na lang onderhandelen over het bouwen van een garage op de grond naast de woning heb ik dan toegezegd met de aankoop DUS de eigenaar was dergelijk op de hoogte over de bouw van een garage en dan had hij volgens mij dus wel moeten melden dat er niet mag gebouwd worden ook al is het mijn plicht om zelf onderzoek te doen .Bij deze voel ik mij dus bedrogen

Terug naar “Kopen”