Verkoopsovereenkomst=compromis?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

Verkoopsovereenkomst=compromis?

#1 , 12 dec 2018 15:45

Onze jongste dochter wil ouderlijk huis van onze overleden ouders kopen.
Met toestemming van mijn 2 zussen en prijsakkoord.
Nu is het jonge koppel gaan bevragen bij notaris en die zegt dat compromis dit jaar niet meer kan getekend worden..
Ontsteltenis bij jonge koppel..
Wij dachten dat de compromis de verkoopsovereenkomst was tussen beide partijen..
Maar notaris had het over notariele akte?
Zijn er 2 soorten verkoopsovereenkomsten?
1 "gewone" tussen beide partijen en 1 notarieel beschreven en dan pas lening aanvraag woningfonds?

Zoekt de notaris de vergunningen op zoals stedebouw vergunning voor of na verkoopsovereenkomst?

Koppel en familie wil kosten zo laag mogelijk houden maar gevoel dat er extra wordt gedaan..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
delady
Topic Starter
Berichten: 547

#2 , 12 dec 2018 16:42

Ze hebben 20 december afspraak bij woningfonds.
Is een gewone verkoopsovereenkomst voldoende voor de aanvraag van de lening of moet er een compromis bij de notaris eerst getekend worden?
We hebben allen dezelfde notaris.
De vergunningen dus..kunnen of worden die dus voor of na leningaanvraag bij woningfonds onderzocht?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 12 dec 2018 16:51

compromis (de vente) is Frans voor verkoopovereenkomst

Moet ook niet noodzakelijk door notaris worden opgesteld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 dec 2018 19:53

IK tijdens mijn beroep honderden compromis laten ondertekenen, en mee ondertekend, geen enkel bij een notaris.
Als je weet wat er dient in te staan, is er geen notaris nodig. Voor een absolute leek echter een zeer veilige wijze om iets te kopen. De notaris is een controle.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#5 , 13 dec 2018 01:59

Dank u wel

Terug naar “Kopen”