Aanvaarden van bod

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

Aanvaarden van bod

#1 , 08 dec 2018 12:48

Dringend opzoek naar informatie...

Ik doe een bod op een appartement en heb dit op mail gezet. Onder voorbehoud van lening. Enkele uren later krijg ik telefoon van het immo kantoor dat de verkoper mijn bod niet wil aanvaarden en doet een tegenbod.

Ik zeg telefonisch dat ik dan nog even ga wachten en eerst nog wat andere appartementen ga bekijken.

Diezelfde dag 5 u later krijg ik een e-mail dat de koper toch mijn bod aanvaard. Ondertussen heb ik al een ander appartement bekeken waar ik een bod op wil doen.

Ik heb de immo dan ook een mail gestuurd dat gezien de verkoper het bod eerst niet wou aanvaarden ik eerst verder zou gaan kijken en hiermee dus niet meer akkoord ga met de koop.

Kan de verkoper mij alsnog iets maken? Gezien er geen vermelding is van duur van mijn bod en er op 5u tijd veel kan gebeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 dec 2018 16:21

Een appartement koop je toch niet zoals een paar schoenen. Daar neem je de nodige tijd voor en denk erover na. Een appartement kan je niet gaan terug dragen of inwisselen in de winkel. Een bod is een bod, en eens aanvaard is het definitief.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 08 dec 2018 16:42

Aangezien uw bod werd afgewezen bestaat UW bod niet meer.
Het "bod om toch te aanvaarden" van de verkoper is een NIEUW bod gelanceerd door de verkoper.
Indien u NU dat NIEUW bod van de verkoper aanvaardt is de koop gesloten.
Zo niet is er geen verkoop.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 08 dec 2018 19:37

Probleem is dat u uw bod op mail heeft gezet. En dat immo u gebeld heeft. Tenzij u dat kan bewijzen of tenzij decimmo uw relaas erkent, heeft u geen poot om op te staan. En blijft uw bod dis gelden en bent u gebonden.
Rohorra heeft dus gelijk voor zover u de inhoud van het telefoongesprek kan bewijzen. Anders ben u gebonden door uw bod.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”