mijn vriendin is sinds een poosje bewindsvoerder van haar vader die op genomenis in een tehuis .
enkele maanden geleden hebben wij samen een koop oveeenkomst getekent bij een notaris ivm de aankoop van het huis van haar grootmoeder (dit huis is verhuurd) de vrederechter heeft beslist dat wij dat huis niet kunnen kopen , omdat naar het schijnt een huis waar een bewindsvoerder op staat niet via een inmobilieen kan verkocht worden , kan dus enkel openbaar verkocht worden .
nu wil de notaris de voorschot niet terug betalen , en vermoed ik dat de man van het inmobilieen ook zijn winst wil ??
zijn deze personen dus notaris en man van inmobilieen dan niet op de hoogte dat deze verkoop/aankoop eigenlijk niet kon ??
de notaris heeft op die maanden eigenlijk niets gedaan , we zijn persoonlijk de papieren nog op zijn kantoor gaan halen en naar het vrede gerecht gebracht .
en dan is er een mogelijkheid voor mij om evt als niet familie dat huis toch te kopen of te huren , mijn interesse voor dat huis is dat het daar mogelijk is om evt de slechtziende moeder van mijn vriendin in huis te halen , en dat is niet mogelijk waar ik nu woon
mvg en hartelijk dank