Wonen in polyvalente ruimte

gggg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wonen in polyvalente ruimte

#1 , 07 dec 2018 11:23

Mijn vriendin en ik hebben een pand op het oog in het Antwerpse. Op de website van de makelaar wordt dit pand vermeld als een polyvalente ruimte. Gisteren zijn we dit pand gaan bekijken en blijkt dus inderdaad dat er enkel kan gewoond worden als men kan bewijzen dat er een beroep wordt uitgevoerd. Ikzelf heb een VZW als muzikant zijnde, dus ik kan er deeltijds een beroep uitvoeren op papier.

Nu stellen wij hier nog steeds enkele vragen vragen bij. Wordt deze constructie dan erkend als een beroep voor dit pand? En stel van niet, wat zijn de concrete gevolgen als de wijkagent / de stad hier tegenin wilt gaan? Of hoe realistisch is de kans uberhaupt dat dit een probleem vormt?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2018 12:00

Ga je daar als muzikant dan optredens in organiseren.

Als dit pand niet gebruikt word voor je beroep, zie ik dit niet zo zitten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2018 14:11

informeer u eens rechtstreeks bij de gemeente, in plaats van bij de makelaar, die zullen u dat wel allemaal haarfijn uitleggen

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 07 dec 2018 14:47

Als je als zelfstandig muzikant werkt, heb je inderdaad een repetitie/werkruimte nodig. Dat kan in/aan je woning zijn. Het moet natuurlijk een beetje redelijk zijn: met een basgitaar kan je zonder versterker op koptelefoon werken. Piano, strijkinstrumenten en (klein) slagwerk lukken ook wel. Alles hangt een beetje af van hoe de isolatie in het pand is en welk/hoeveel geLUID je dagelijks produceert.

Terug naar “Kopen”