Ontbrekende documenten na akte.

Zeddie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontbrekende documenten na akte.

#1 , 01 dec 2018 13:30

Na de akte (aankoop huis) werd thuis vastgesteld dat in het post interventie dossier het positieschema
en het elektrisch eendraadsschema (eigenlijk alles wat elektriciteit aangaat, tot legende zekeringskast toe)
niet aanwezig blijken te zijn. Direct de makelaar en verkoper op de hoogte gesteld om dit in der minne te regelen.
Na vijf weken kastje-muur ben ik bang dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Kan de notaris nog iets betekenen in deze kwestie ? Wat zijn mijn mogelijkheden ?

Alvast bedankt voor de mogelijkheid tot vragen op dit forum.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 dec 2018 17:13

Zijn toch maar een pak nutteloze kopies, uitgezonderd de attesten. Die behoren normaal bij de toestellen, waarvoor ze afgeleverd werden, te zitten. Heel dat postinterventiedossier is één geldklopperij, idem zoals het EPC. Enkel goed om in een kast te zetten en nooit mee te bekijken.

Zeddie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2018 19:16

Bedankt voor de reactie.

Leidingschema van de elektriciteit bij de aankoop van een huis is geen overbodige luxe als je grote werkzaamheden wil starten.
Mijn vraag blijft.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 01 dec 2018 20:06

Als op het verslag van de electriciteitskeuring staat dat eendraadsschema en situatieschema ontbreken dan moeten ze niet geleverd worden. Het is aan de koper om zich binnen de 18 maand in regel te stellen.

Als het natuurlijk een nieuwgebouwde woning betreft dan zouden deze documenten wel degelijk ik het postinterventiedossier moeten zitten.

Is het een nieuwe woning of een oude woning? Wat staat er op het keuringsverslag van de electriciteit?

Zeddie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 dec 2018 20:33

Bedankt voor de reactie,

Dit is een woning uit de jaren zeventig die vier jaar geleden gerenoveerd is.
Op het keuringsverslag staat er vermeld bij beschrijving : "zie door BTV ondertekend eendraads- en situatieschema's" en verder niets.
Deze keuring is uitgevoerd geweest na renovatie op de nieuwe elektrische installatie.

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 02 dec 2018 19:13

Als de verkoper niets onderneemt, kan je nog altijd de elektricien opzoeken in het PID en aan hem de vraag stellen (meestal hebben de wel een kopie in hun computer).

Je snapt wel dat je volledig afhankelijk bent van de goodwill van de verkoper. Het heeft geen zin om te procederen voor een documentje van honderd euro waarvan bewijzen dat je het niet ontvangen hebt moeilijk zal zijn.

Terug naar “Kopen”