Dringend, eigen huis kopen na echtscheiding

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

Dringend, eigen huis kopen na echtscheiding

#1 , 26 nov 2018 19:13

Hallo allen,
Na drie jaar gepalaver kan ik eindelijk de gezinswoning inkopen na echtscheiding.
Mijn ex woont nog id woning.
Alles is overeengekomen en een voorlopig ontwerp is al naar de notaris gezonden.
Echter vraag ik nog een plaatsbeschrijving van de woning alvorens ik de akte teken.
Mijn ex weigerde dit aanvankelijk, maar zal nu toch toelating geven om een bezoek te brengen.
De woning is mogelijk helemaal gestript of er zijn minstens dingen verdwenen, zoals de warmtepomp, de waterontharder, de apparaten id keuken.
Advocaat tegenpartij beweert nu dat alles officieel is en dat ik de woning moet aanvaarden zoals ze is, met de gebreken.
Kan ik hier gestraft worden, indien ik toch de akte niet teken alvorens alles in orde is gebracht?
Hopelijk snel een antwoord, het is erg dringen, de plaatsbeschrijving moet deze week doorgaan en mijn huidig huurcontract moet dringend beëindigd worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2018 18:49

Als het iemand kan helpen: heb het zelf gevonden.
Geen straf - kan wel meegenomen worden naar de rechtbank bij verdeling en vereffening achteraf.

Reclame

Terug naar “Kopen”